ازدحام اتباع غیرایرانی در مرز شلمچه/ درخواست سردار سلامی از مقامات عراقی



فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ازدحام اتباع غیرایرانی در مرز شلمچه گفت: از مسئولان عراقی تقاضا داریم اجازه ورود اتباع غیرایرانی را برای زیارت در روز اربعین بدهند. .

سردار حسین سلامی در حاشیه بازدید امروز از پایانه مرزی شلمچه گفت: خوشبختانه مرز چذابه مشکل خاصی ندارد و تردد زائران در این مرز بلامانع است و تمامی خدمات لازم به زائران ارائه می شود.

وی افزود: زائران در مرز چذابه بدون مشکل وارد خاک عراق و بالعکس می شوند و خوشبختانه همه چیز خوب است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشکر از مسئولان و مردم عراق برای میزبانی از زائران در روز اربعین گفت: متأسفانه به دلیل ممنوعیت ورود زائران غیر ایرانی به خاک عراق، در داخل مرزهای شلمچه اتباع خارجی به خصوص شهروندان کشور زیاد هستند.» ما افغانستان هستیم.

سلامی گفت: از مسئولان عراقی می خواهیم در ایام اربعین به اتباع غیرایرانی اجازه ورود به زیارت را بدهند چرا که در مرز شلمچه ازدحام وجود دارد. اگر در این زمینه همکاری طرف عراقی را داشته باشیم، این مشکل ازدحام اتباع خارجی در مرز شلمچه نیز حل می شود.

اتباع افغانستان نباید به مرز شلمچه بروند

وی افزود: از شهروندان افغانستانی می خواهیم که به مرزها نیایند زیرا امکان تردد برای آنها وجود ندارد. در مرز شالامچا هوا گرم است و احتمال گرمازدگی و سایر بیماری ها وجود دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: همه مسئولان و نهادهای استان خوزستان تلاش کرده اند تا زائرانی که در مرزهای خوزستان هستند از شرایط مناسب برخوردار باشند. امیدواریم مشکلات جزئی مرز شلمچه برطرف شده و زائران بتوانند بدون مانع وارد خاک عراق شوند.

بیشتر بخوانید  رایزنی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با امیرعبداللهیان

اربعین حسینی در پایان در خصوص آخرین وضعیت سایر مرزهای کشور برای تردد زوار گفت: در سایر مرزهای کشور مشکل خاصی برای تردد زائران وجود ندارد و تردد در آن روان است.

دیدگاهتان را بنویسید