اروپا دوباره در نقش پلیس خوب عمل می کند / استراتژی مداوم ایران تأمین منافع ملی است



به گزارش ایرنا ، سیدرضا صدرالحسینی ، کارشناس سیاست خارجی و روابط بین الملل ، در مصاحبه با قدس آنلاین به بیانیه ترویکا اروپا و نگرانی آنها در مورد غنی سازی 20 درصد اورانیوم در ایران پرداخت و افزود: “تعهدات کشورهای اروپایی در زمینه مشکلات هسته و توافق برجام برای همه کشورها به ویژه برای جمهوری اسلامی و مردم ایران اثبات شده است.

وی ادامه داد: نیازی به توضیح این موضوع نیست زیرا همه در جهان و ایران دیده اند كه از زمان روی كار آمدن دولت آقای بایدن در آمریكا ، دولت های اروپایی همزمان با كاخ سفید بوده و نقش بایدن را در اروپا افزایش داده اند. آنها بار دیگر چهره زشت خود را به تصویر کشیدند.

صدرالحسینی ادامه داد: کشورهای اروپایی کشور برجام در تقسیم کارهایی که برای خود و ایالات متحده در نظر گرفته اند ، بار دیگر تصمیم گرفته اند که در مقابل پلیس بد ، نقش یک پلیس خوب را بازی کنند ، یعنی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی. ”

وی افزود: البته برخی از کشورهای اروپایی همچنان در امور داخلی جمهوری اسلامی دخالت می کنند در حالی که این موضوع برخلاف عرف قوانین بین المللی و قوانین است.

این کارشناس بین الملل ادامه داد: اروپاییان همچنین موضوع فشار بر ایران را در مذاکرات برجام در دستور کار قرار داده اند ، این بدان معناست که در واقع برخی از اروپایی ها از جمله فرانسه ، انگلیس و آلمان در تلاشند تا به خواسته های آنها پاسخ دهند. تولید مثل و سو abuse استفاده غیرقانونی با آمریکایی ها در مورد مسئله برنامه هسته ای ایران یا هدایت جمهوری اسلامی مطابق با اهداف ایالات متحده.

بیشتر بخوانید  اولین آیفون تاشوی جهان ساخته شد + تصویر

صدرالحسینی گفت: جمهوری اسلامی با توجه به استقلال خود در سیاست خارجی و بین المللی ، ضمن حفظ استقلال و انتقاد از وی ، در تلاش است استقلال خود را حفظ کند و از کشورهای اروپایی ، به ویژه کشورهایی که به عنوان سه گانه اروپا نام برده می شوند ، انتقاد نکند. “مدام به کشورهای اروپایی یادآوری می کنیم که به تعهدات خود عمل نکنند.

وی ادامه داد: بر این اساس می توان نتیجه گرفت که اروپایی ها با نقش مثبت و آمریکایی ها با یک نقش منفی در حال حاضر علیه استقلال علمی جمهوری اسلامی در زمینه هسته ای می جنگند.

صدر الحسینی در پایان گفت: بدون شک جمهوری اسلامی اقدامات لازم را در زمینه فعالیت های هسته ای برای اطمینان از منافع ملی خود انجام خواهد داد و به هیچ دولت و حکومتی اجازه دخالت در امور داخلی ایران را نخواهد داد ، نه اروپا. یا ایالات متحده “.

دیدگاهتان را بنویسید