اردیبهشت در راه پر از باران است



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، «استاد حسین اردکانی» پیشکسوت هواشناسی کشورمان برای اردیبهشت ماه آینده «بارش محسوس» را پیش بینی کرد.

«استاد حسین اردکانی» از پیشکسوتان هواشناسی کشورمان در مقاله ای کوتاه «پیش بینی بارش های قابل توجه» در اردیبهشت ماه نوشت:

«اسفند دیوانه با همه خصوصیاتش گذشت، فروردین به خیر گذشت، اما انشاالله اردیبهشت ماه پر برکتی باشد و در نهایت از 24 تا 30 خرداد طوفان گرم موسمی را در کشور تجربه کنیم.

نگرش کلی در مورد گردش جو در نیمکره شمالی نشان می دهد که خوشبختانه در اردیبهشت ماه به دلیل رطوبت قابل توجه محل اتصال MPE و رطوبت دریای سرخ که به سامانه های جوی مدیترانه متصل است، کشور با بارش های قابل توجهی مواجه خواهد شد.

البته قبلا هم اعلام کرده بودم که بهار امسال کمتر از حد نرمال اما بهتر از سال گذشته خواهد بود با این تفاوت که این بارندگی ها در اردیبهشت ماه با رگبار همراه با رعد و برق و به احتمال زیاد تگرگ همراه خواهد بود.

متأسفانه اگر سازمان هواشناسی به موقع این پدیده را اطلاع رسانی نکند، می تواند خسارت زیادی به کشاورزان وارد کند، کما اینکه غافلگیری مرکز پیش آگهی سازمان قبل از وقوع پدیده های مخرب جوی چندین بار تکرار شد. .

وی افزود: امیدوارم در سال جدید وزارت راه و شهرسازی به منویات مقام معظم رهبری در زمینه بهره وری رسیدگی کند و با نگاهی اساسی در تحول مدیریت سازمان هواشناسی با بیش از 2500 نیروی متخصص گام موثری بردارد.

بیشتر بخوانید  روش عجیب شکار پیتون های غول پیکر با پای بومیان آفریقا + فیلم

دیدگاهتان را بنویسید