اردوغان خطاب به طالبان: گفتگو با ترکیه باید برای شما از آمریکا آسانتر باشد / ما با اعتقادات مذهبی شما مشکلی نداریم



به گزارش خبرگزاری آناتولی ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از نماز عید قربان در مسجد هله سلطان در لفکوزیا ، قبرس شمالی در جمع خبرنگاران درباره اظهارات طالبان درباره مدیریت و حفاظت از فرودگاه بین المللی حامد کرزی گفت. کابل ، پایتخت افغانستان ، از آنکارا گفت: “ما در مورد افغانستان با طالبان بحث خواهیم کرد ، که در برخی از موضوعات ناراحت است. “در حالی که طالبان با ایالات متحده مذاکره کرده اند ، مذاکرات با ترکیه باید آسان تر باشد.”

اردوغان تأکید کرد: ترکیه با اعتقادات (مذهبی) آنها مغایرتی ندارد ، بنابراین من معتقدم که ما برای دیدار با آنها به توافق خواهیم رسید. این روند در دوحه آغاز شد و به آنجا رسید ، من فکر می کنم ما از این روند قدردانی خواهیم کرد. موضوعات جایگزین وجود دارد و ما در مورد آنها نیز اقدام خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه با یادآوری اینکه بیش از 20 سال نیروهای امپریالیستی در افغانستان حضور داشته اند ، گفت: “ما در مقابل همه این نیروها در کنار برادران افغان ایستادیم و همراه آنها از فرودگاه کابل دفاع کردیم و خدمات را ارائه دادیم” مردم از این کشور تلاش کرد. “

اردوغان خاطرنشان کرد که در حال حاضر سه نیرو در افغانستان وجود دارد. وی گفت: “ترکیه ، ایالات متحده و ناتو در آنجا هستند.” “ما اکنون به طور مثبت به آن نگاه می کنیم ، اما در عین حال اعلام کرده ایم که تحت شرایط دیگر حضور خود را ادامه خواهیم داد.”

رئیس جمهور ترکیه افزود: شرط ما این است كه در مسئله دیپلماسی آمریكا كنار خود بایستیم ، منابع لجستیكی خود را در اختیار ترکیه قرار دهیم و در مواجهه با مشكلات بزرگ مالی و اداری در این زمینه از ترکیه حمایت كنیم. در صورت تحقق این شرایط ، ما مدیریت این فرودگاه را نیز در نظر خواهیم گرفت. “

بیشتر بخوانید  فوری؛ احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد | حقوق کارگران چه عددی باشد، بهتر است؟

اردوغان در مورد احتمال به رسمیت شناختن جمهوری ترکی قبرس شمالی توسط آذربایجان گفت: در این شکی نیست. ما دائماً در مورد این مسائل با برادرم الهام علی اف ، رئیس جمهوری آذربایجان صحبت می کنیم. امیدوارم ترافیک در سطح عالی ادامه داشته باشد.

311311

دیدگاهتان را بنویسید