اردبیل تا اواسط هفته آینده خنک خواهد بود



به گزارش خبرنگار ایرنا ، انتشار نقشه های هواشناسی در میانه جو نشان می دهد که هوای اردبیل به ویژه در مرکز استان خنک و آسمان در ساعات بسیار ابری و گاهی اوقات ابری ابری خواهد بود. باران تا اواسط هفته آینده.

همچنین به دلیل جریان کم رطوبت و نفوذ امواج ناپایدار با دامنه کم ، سطح متوسط ​​جو در روزهای پنجشنبه تا جمعه به ویژه جمعه ، شنبه و یکشنبه در مناطقی از مناطق مرکزی ، شرقی و کوهستانی منتهی می شود گیلان با باران خفیف.

گرمای بی سابقه ای که از بهار گذشته تا دوشنبه روزهای زیادی در اردبیل جریان داشت ، در دو روز گذشته به اوج خود رسید و حداکثر دمای 38 درجه ساکنان این منطقه سرد را نگران کرد.

از نخستین ساعات 6 ژوئیه ، با نفوذ به بخشهای جنوبی کشتی که مرکز آن از قسمت جنوبی روسیه و قفقاز عبور می کند ، دمای اردبیل به 18 درجه رسیده و هوای طراوت در منطقه حاکم است.

وزش باد از شمال شرقی که موجی از ابرهای کم به نام مه را می وزد ، تا انتهای غربی آسمان در پای 4811 متری کوه سبلان ، زمان بهار یا نیمه اول پاییز را در شهر اردبیل مشاهده می کند.

اردبیل به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیری دارد. هوای این شهر در زمستان سرد و مرطوب است و به دلیل ناهموار بودن شکل آن در بسیاری از روزهای تابستان خنک است ، به ویژه به دلیل عرض و مسیر زیاد جریان ها و قایق های مختلف و همچنین ارتفاع زیاد.

بیشتر بخوانید  هشدار به فرمانده ارتش در مورد هرگونه تجاوز و تهدید علیه ایران

این ویژگی در کنار سایر جاذبه های طبیعی و باستانی بیش از پنج میلیون مسافر و گردشگر را تشویق می کند که هر ساله در فصول گرم سال به این استان سفر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید