ارداکانیان: در حال حاضر کسوف نداریم – خبرآنلاین



به گزارش خبرگزاری خبرآنلایناردكانیان در مصاحبه زنده تلویزیونی درباره گرفتگی های اخیر در كشور افزود: با حل مشكلات بوجود آمده ، به تدریج از تحصیل بازماندگان كاسته می شود و در شرایط فعلی خسوف نداریم.

وی با تأکید بر اینکه همکاران فنی شبانه روزی کار می کنند ، تصریح کرد: وضعیت تأمین برق در کشور باید تا شنبه تثبیت شود ، زیرا هفته آینده دوباره هوای گرم پایدار خواهیم داشت.

وزیر نیرو ادامه داد: امروز مصرف 63 هزار و 990 مگاوات ، دیروز 65 هزار و سه شنبه 66 هزار مگاوات است. 40٪ از این مقدار مربوط به دستگاه های خنک کننده است ، یعنی. حدود 25000 مگاوات ، که 4000 مگاوات آن در تأسیسات دولتی مصرف می شود.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات ناشی از بی احتیاطی نیست ، افزود: ما با حوادث غیر قابل پیش بینی روبرو شده ایم ، به عنوان مثال از اواخر ژوئن تا اواسط ژوئیه ، نیروگاه هسته ای بوشهر از کار افتاده و 24 میلیون کیلووات ساعت انرژی روزانه است. بخشی از زنجیره کمبود تولید جبران می شود.

وزیر نیرو گفت: همکاری صنایع بزرگ با برق باعث کاهش مصرف و رفع تنش زیادی از شبکه می شود. صنایعی که در این مدت انرژی مصرف نکنند در آینده به همان میزان برق رایگان دریافت می کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این ، مشارکت های مالیاتی و بیمه ای برای صنایعی که امروز با صنعت برق همکاری می کنند از دیگر تصمیمات دولت است. وی در مورد میزان حمل بار با همکاری صنعتی گفت: ما با همکاری صنعتی موفق شدیم 4000 مگاوات حمل بار داشته باشیم در حالی که کمبود ما حدود 7000 مگاوات است که تلاش می کنیم به آن برسیم.

بیشتر بخوانید  امضای توافق نامه بین ایران و دبیرخانه مجمع مجمع آسیایی در تهران - اخبار دیپلماتیک ایران - اخبار بین المللی تسنیم

وزیر نیرو افزود: “در طول شب موفق شدیم 100٪ نیاز مصرفی را تأمین كنیم و شب گذشته خسوف نداشتیم ، اما در طول روز این رقم 75٪ است. سرانجام ، اردكانیان از مردم خواست كه به طور م useثر از برق استفاده كنند و الگوی مصرف شبکه برق یک دولت باشد.

۲۲۳۲۲۳

دیدگاهتان را بنویسید