ارتش افغانستان: هفته گذشته 1520 مبارز طالبان کشته شدند



به گزارش شینوارای روز سه شنبه ایرنا ، “عملیات نظامی نیروهای امنیتی افغانستان شامل حملات زمینی ، بمب گذاری و حملات هوایی است.”
وی طالبان را به قتل غیرنظامیان متهم کرد و گفت طالبان 14 غیرنظامی را کشته و بیش از 30 نفر را زخمی کرده است. نیروهای امنیتی افغانستان از موضع دفاعی خارج شده و در حال حاضر در موقعیت تهاجمی قرار دارند. هفته گذشته شانزده مبارز طالبان نیز دستگیر شدند.
در همین حال ، دفتر سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرد که در شش ماه اول سال 2021 ، 1،659 غیرنظامی کشته و 3،254 نفر دیگر زخمی شده اند.
اما گروه طالبان با صدور بیانیه ای دفتر سازمان ملل در افغانستان را رد كرد و آن را نادرست خواند.
این درگیری ها در پس زمینه خشونت فزاینده در افغانستان صورت می گیرد. طی هفته های اخیر ، طالبان حملات خود را در مناطق مختلف افغانستان شدت بخشیده اند تا آنها را از کنترل نیروهای امنیتی دولت خارج کنند.
تنها چند هفته به عقب نشینی کامل نیروهای خارجی از افغانستان باقی مانده است.
رئیس ستاد مشترک مارک مایلی قبلاً گفته بود که طالبان اکنون نیمی از 419 مرکز منطقه ای افغانستان را تحت کنترل دارند.
وی افزود: با پیشروی طالبان ، نیروهای افغان در حال تحکیم مواضع خود برای محافظت از شهرک های اصلی از جمله پایتخت افغانستان ، کابل هستند.
ایالات متحده ماه گذشته بخش قابل توجهی از نیروهای خود را از بگرام خارج کرد. اما گفته می شود كه حدود 600 سرباز آمریكایی هنوز در افغانستان هستند تا از سفارت افغانستان در افغانستان محافظت كنند.

بیشتر بخوانید  خبر فوت پادشاه عربستان صحت ندارد

دیدگاهتان را بنویسید