ارتباط بین چاقی و ویروس کرونا شدید



لازم به ذکر است که وزن افراد نیز یکی از عوامل موثر در خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب است. بنابراین سوال این است که آیا افراد چاق بیشتر مستعد ابتلا به کووید-19 شدید هستند؟

لازم به ذکر است که وزن افراد نیز یکی از عواملی است که بر خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب تأثیر می گذارد. احتمال ابتلا به کووید-19 شدید و مرگ در افرادی که چاق هستند بیشتر از بزرگسالانی است که وزن مناسبی دارند.

تغذیه یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده سطح پاسخ ایمنی است و تغذیه خوب در حمایت از پاسخ ایمنی مهم است. ایمنی می تواند در افراد مسن، به ویژه در افراد ضعیف، و در افراد چاق، یا در افرادی که دچار سوءتغذیه یا کمبود ریزمغذی ها هستند، ضعیف شود. اختلالات ایمنی مرتبط با سوء تغذیه، حساسیت به عفونت ها را افزایش می دهد و باعث می شود عفونت ها شدیدتر و حتی کشنده شوند. تغذیه خوب همچنین در ترویج انواع باکتری های مفید روده، که به نوبه خود از سیستم ایمنی بدن حمایت می کنند، مهم است.

لازم به ذکر است که بیماری های غیرواگیر (NCD) حدود 70 درصد از کل مرگ و میرها را در سراسر جهان تشکیل می دهند. این تاج اکنون بر توانایی مبارزه با بیماری های غیرواگیر به دلیل اختلال در خدمات بهداشتی در سراسر جهان تأثیر می گذارد.

لازم به ذکر است که تغذیه سالم به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و بالعکس عدم رعایت رژیم غذایی سالم می تواند منجر به تضعیف ایمنی ذاتی و اکتسابی شود و فرد را مستعد ابتلا به عفونت ها کند. با این حال، می توان با اصلاح رژیم غذایی، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد. راهنمای الزامات سلامت ایمنی ویتامین ها و عناصر کمیاب مانند روی، آهن، سلنیوم و مس را برای نقش آنها در عملکرد ایمنی شناسایی می کند. بررسی ریزمغذی ها و تاثیر آنها بر سیستم ایمنی، نقش ویتامین های C، D و روی را در تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به عفونت ها نشان می دهد. بنابراین، عاقلانه است که از یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی برای حمایت از سیستم ایمنی و مبارزه با عوامل بیماری زا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  ویدئویی دیدنی از غواصی گراز در آب

تغذیه نامناسب مواد مغذی کافی مورد نیاز سیستم ایمنی را برای عملکرد صحیح فراهم نمی کند، که منجر به افزایش حساسیت به عفونت ها و ناتوانی در مبارزه با ویروس ها و باکتری های وارد شده به بدن می شود. در این راستا، نقش ریزمغذی ها در حمایت از سیستم ایمنی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات متعدد نشان داده اند که ریز مغذی های متعدد نقش حیاتی در حمایت از پاسخ ایمنی دارند. نقش ویتامین های مختلف مانند A، C و D و مواد معدنی مانند روی، مس و آهن به خوبی بررسی شده است و نشان می دهد که کمبود چندین مورد از این ریزمغذی ها بسیاری از جنبه های ایمنی ذاتی و اکتسابی و استعداد ابتلا به بیماری ها را مختل می کند.

به عنوان مثال، نتایج چندین مطالعه نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D خطر ابتلا به SARS-CoV-2 و افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان با COVID-19 و حتی مرگ را افزایش می دهد. روی، از فعالیت بسیاری از سلول‌های سیستم ایمنی حمایت می‌کند، به کنترل استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می‌کند و دارای اثرات ضد ویروسی از جمله مهار تکثیر ویروس کرونا است. منابع مهم روی عبارتند از: گوشت، حبوبات و مغزها.

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، لازم به ذکر است که وضعیت جسمانی فرد نیز در خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب قرار می گیرد. افراد چاق بیشتر از افراد بالغ سالم در معرض مرگ و میر جدی نسبت به COVID-19 و COVID-19 هستند. به عنوان مثال، یک مرور سیستماتیک اخیر و متاآنالیز 22 مطالعه از هفت کشور در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا گزارش داد که چاقی با افزایش 3 برابری احتمال ابتلا به علائم شدید COVID-19 مرتبط است. همچنین نیاز به بستری در افراد چاق 1.6 برابر، بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه 1.3 برابر، تحت تهویه مکانیکی تهاجمی 1.7 برابر و بروز سندرم دیسترس تنفسی حاد 2.8 برابر بیماران دارای اضافه وزن است که طبیعی است. .

بیشتر بخوانید  گفتگوهای احساسی خواننده مشهور ایرانی به خاطر دختر معلولش + فیلم

دیدگاهتان را بنویسید