ارتباطات از سرگیری ارسال بالون های آتش زا به فلسطین اشغالی


به گزارش گروه بین الملل فارس ، در میان تشدید محاصره خفقان آور رژیم صهیونیستی غزه و حملات پراکنده آن به مناطقی از نوار غزه ، فلسطینی ها ارسال بالون های آتش زا به فلسطین اشغالی را از سر گرفتند.

حسن عبدو ، تحلیلگر سیاسی ، گفت: ارسال بالن های آتش زا به شهرک های صهیونیستی یکی از ابتکارات مردم بود و اعتراض شدید خود را به محاصره مداوم نوار غزه نشان داد.

امروز فلسطینوی گفت: اغراق رژیم صهیونیستی هنگام صحبت در مورد این حباب ها فقط برای توجیه تجاوزات این رژیم در نوار غزه بود.

عبده در ادامه گفت که محاصره غزه ، به ویژه پس از نبرد سیف القدس ، تلاشی بود که رژیم صهیونیستی برای کودتا علیه نتایج و دستاوردهای نظامی این مقاومت موفق فلسطین انجام داد و این تلاش ها علیه نوار غزه و مقاومت.

وی تأکید کرد: تشدید محاصره غزه نتیجه معکوس خواهد داشت و مردم و مردم را تحت فشار قرار می دهد تا به سیاست های نژادپرستانه صهیونیست ها پاسخ دهند.

از سوی دیگر ، حسن لافی ، تحلیلگر فلسطینی دیگر ، گفت كه ارسال بالن های آتش زا به واسطه ها این پیام را می دهد كه غزه برای محاصره و اتكا به تل آویو طولانی منتظر نخواهد ماند.

وی افزود: ارسال بادکنک ها همچنین خشم فلسطینیان را نشان می دهد و برای همه پیام ارسال می کند. گروههای مقاومت فلسطین تصمیم سیاسی روشنی دارند که سیاست گرسنگی و محاصره با سکوت مطلق فلسطینیان روبرو نخواهد شد و مقاومت حقوق فلسطینیان را بازیابی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  برگزیدگان دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند معرفی شدند

لافی افزود فشارهایی از سوی واسطه ها بر رژیم صهیونیستی وجود دارد ، خصوصاً اینکه در حال حاضر منطقه خواهان نبردی جدید مانند سیف القدس نیست.

وی همچنین در مورد معادله نخست وزیر اسرائیل نفتالی بنت در مورد “موشک در برابر بالن های آتش زا” صحبت کرد و گفت که بنت تحمل وزن این معادله را ندارد ، اگرچه او در تلاش بود آن را در واقعیت تحمیل کند.

لافی نتیجه گرفت که یک مشکل بزرگ در کابینه ائتلاف رژیم صهیونیستی وجود دارد ، رژیم که از تناقضات و برنامه های مختلف سیاسی رنج می برد و نمی تواند گام های جدی برای کاهش محاصره غزه یا بازگشت به وضعیت قبل از نبرد سیف القدس بردارد.

رژیم صهیونیستی تلاش کرده است کاهش محاصره غزه را به تبادل اسرا مرتبط کند ، اما مقامات حماس و جهاد اسلامی اصرار دارند که برای دشمن دیه نمی پردازند و اسیران صهیونیست در ازای اسیر فلسطینی آزاد می شوند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید