مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ارائه پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی به شورای حکام

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، منابع روزنامه روز سه شنبه مدعی شدند قطعنامه ضد ایرانی برجام آمریکا و سه کشور اروپایی عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه شده است.

دقایقی پیش خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات های آگاه گزارش داد که طرح محکومیت ایران به نهاد نظارتی هسته ای سازمان ملل ارائه شده است.

این در حالی است که منابع خبری در شبکه های عربی به نقل از منابع آگاه اعلام کردند: «آرای کافی برای تصویب قطعنامه علیه ایران وجود دارد».

در بخش‌هایی از سند پیشنهادی که در اختیار برخی رسانه‌های غربی قرار گرفت، آمده است: برجام از ایران می‌خواهد اقدامات فوری برای انجام تعهدات قانونی‌اش انجام دهد و پیشنهاد مدیرکل آژانس برای تعامل بیشتر برای شفاف‌سازی و حل و فصل همه موارد پادمان باقی‌مانده را فوراً بیشتر بپذیرید. .

این قطعنامه پس از آن به تصویب رسید که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته گزارشی یک‌جانبه و تحریک‌آمیز منتشر کرد که در آن مدعی شد ایران در ارائه پاسخ‌های فنی «معتبر» به پرسش‌های آژانس در مورد کشف مواد هسته‌ای در سه مورد کوتاهی کرده است. مکان‌های کشف‌نشده مسائل حفاظتی همچنان باید با هماهنگی توافق مارس بین ایران و آژانس حل و فصل شود.

جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اقدام واشنگتن و سه کشور اروپایی بر خلاف رویه دیپلماسی، عجولانه و غیرسازنده است که روند مذاکرات وین را پیچیده و پیچیده خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، جمعه گذشته در مصاحبه با جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا، هشدار داد که جمهوری اسلامی ایران به هر اقدام سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخی متناسب، مؤثر و فوری خواهد یافت.

بیشتر بخوانید  عکس تازه منتشر شده از چهره ساده رزیتا غفاری در شب عروسی اش ! | + تصویر
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *