ادعاهای عجیبی به نام طب ایرانی؛ از واکسیناسیون تا درمان تاج



مدیرکل خدمات پزشکی ایران و مکمل وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه طب سنتی هیچ تضادی با واکسیناسیون ندارد ، گفت: برخی می گویند “ما کودک خود را به هیچ وجه واکسینه نکرده ایم و او مشکلی نداشته است” ؛ پاسخ این افراد این است که فرزندشان در چتر ایمنی عمومی است ، اتفاقی که به دلیل بالا بودن میزان واکسیناسیون رخ داده و هنوز بیمار نشده است ، اما اگر میزان ایمنی کاهش یابد ، بدون شک همه با مشکل روبرو می شوند.

به گزارش ایسنا ، دکتر نفیسه حسینی یکتا با تأکید بر اینکه طب ایرانی با واکسن کرونر مغایرتی ندارد ، اظهار داشت: متأسفانه اظهارات عجیبی را به نام طب ایرانی می شنویم ، درمورد شاکیانی که در این زمینه متخصص به حساب می آیند اظهار نظر کرد. “آنچه به طور قطع می توان گفت این است که نه تنها واکسیناسیون مغایر اصول و مبانی طب ایرانی نیست ، بلکه سابقه روش های واکسن مانند است که طبیعت بدن را مجبور به تقویت و آشنایی بدن با میکروارگانیسم ها می کند. و عوامل بیماری زا و استفاده از این روشها در طب ایرانی و محلی ما قبل از تاریخ واکسیناسیون رسمی در جهان به تاریخ برمی گردد.

وی افزود: بنابراین ، نه تنها واکسیناسیون منافاتی با طب ایرانی ندارد ، بلکه بر اساس ردپاهایی که در منابع ما وجود دارد ، ادعا می کنیم دانشکده پزشکی ایران در این زمینه حرفی برای گفتن دارد و اتفاقاً مقالات در مورد آن در مجلات مشهور منتشر شده است. وی گفت: “بنابراین اینکه ایرانی طب مخالف واکسیناسیون است به هیچ وجه درست نیست.

بیشتر بخوانید  آیا مدارس تهران فردا تعطیل است؟ یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ – ایران چطور

حسینی یکتا تأکید کرد: اگر تاج را در نظر نگیریم ، بعضی اوقات می گویند که “ما فرزند خود را به هیچ عنوان واکسینه نکردیم و او مشکلی نداشت”. پاسخ این افراد این است که فرزندان آنها به دلیل بالا بودن میزان واکسیناسیون در چتر ایمنی عمومی قرار گرفته اند که تاکنون از این بیماری بیمار نبوده اند ، اما اگر میزان ایمنی بدن کاهش یابد ، بدون شک همه با مشکل روبرو می شوند.

این متخصص طب ایرانی در مورد درمان تاج گفت: در طب معمول هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. هر زمان ادعا شود كه روش درمان در هر یك از دانشكده های پزشكی می تواند درمان نهایی كوید 19 باشد ، جهت علمی این ادعا باید مورد تردید قرار گیرد. هیچ درمان قطعی وجود ندارد ، اما روش های طب ایرانی می تواند به بهبود و پیشگیری از آن کمک کند.

به گزارش کانال خبری وبدا ، وی افزود: “از زمان شیوع بیماری عروق کرونر قلب ، شنیده ایم که افراد روش هایی برای کمک به درمان بیماری عروق کرونر قلب ارائه می دهند و برخی روش هایی را می توان آزمایش کرد که تنها راه بررسی این ادعاها در آزمایشات بالینی. “

وی گفت: از ابتدای شیوع تاج تاکنون 98 آزمایش بالینی در زمینه گیاهان دارویی و محصولات سنتی در مراکز دانشگاهی داشته ایم و گزارشی در مورد 55 مورد از آنها به مطب ما رسیده است و برخی از آنها مجوز دریافت کرده اند برای داروهای گیاهی از سازمان غذا. “و دارو مصرف کنید و ما هیچ راه تحقیق دیگری نداریم.

بیشتر بخوانید  عیدی سایپا به مناسبت ۲۲ بهمن / با ۱۸۰ میلیون کوییک صفر بخرید + لینک (تحویل ۹۰ روزه)

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید