ادامه مراحل پرتنش اوکراین با انجام تمرینات با ایالات متحده


به گزارش گروه بین الملل آژانس فارس ، طی یک گام پرتنش دیگر در منطقه ، ارتش اوکراین رزمایش گسترده ای را با حضور نیروهای آمریکایی ، لهستانی و لیتوانیایی و حضور انواع خودروهای زرهی و بالگرد انجام داد.

به گزارش خبرگزاری “رویترزاین رزمایش “سه شمشیر -2012” نام دارد و بیش از 1200 نیرو ، بیش از 200 وسیله نقلیه جنگی در رشته Yavorio در منطقه لوویو آغاز شده و تا 30 ژوئیه ادامه دارد. یوهان موسیوک فرمانده نیروی هوایی اوکراین از سطح بالای نیروهای حاضر در این رزمایش خبر داد.

این تمرین همزمان با تشدید تنش ها میان ناتو و روسیه انجام می شود. در هفته های اخیر ، روسیه مجبور به شلیک گلوله های هشدار دهنده شد تا کشتی های جنگی انگلیس را از سواحل کریمه خارج کند.

روابط کیف و مسکو همچنین به دنبال الحاق روسیه به کریمه و حمایت روسیه از نیروهای جدایی طلب در شرق دونباس اوکراین سرد شده است. در ماه ژوئن ، اوکراین و ایالات متحده یک رزمایش نظامی جداگانه با نام نسیم دریا برگزار کردند که بیش از 30 کشور در آن شرکت داشتند ، علی رغم درخواست روسیه برای لغو تمرین مشترک.

وزیر دفاع روسیه همچنین روز چهارشنبه گفت که افزایش احتمالی حضور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه و بلاروس نگرانی های جدی ایجاد می کند.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت: “افزایش حضور نظامی ناتو در منطقه اروپا بسیار نگران کننده است.” ناتو در حال افزایش حضور خود در نزدیکی مرز روسیه و بلاروس است. “این ائتلاف در حال بهبود زیرساخت های نظامی خود ، ساخت تجهیزات لجستیکی و انبارهای اسلحه و تجهیزات نظامی و استقرار مجدد نیروها است.”

بیشتر بخوانید  طرح صیانت فضای مجازی اینستاگرام را فیلتر کرد

وزیر دفاع روسیه به رزمایش گسترده ناتو در اوکراین و دریای سیاه اشاره کرد. رزمایش نسیم دریا که توسط اوکراین و ایالات متحده برنامه ریزی شده بود ، به دنبال تشدید تنش ها میان ناتو و مسکو در پی هشدار نیروهای روسی به کشتی متجاوز انگلیس ، از 28 ژوئیه تا 10 ژوئن دو هفته طول کشید.

قبل از رزمایش نسیم دریا ، دولت مسکو خواستار پایان سرکوب نظامی شد و وزارت دفاع روسیه گفت که در صورت لزوم برای حفاظت از امنیت ملی خود اقدام خواهد کرد. پیش از این ، سفارت روسیه در واشنگتن بر حمایت مسکو از تمامیت ارضی خود تأکید کرده و گفته بود که تمرینات ناتو در دریای سیاه تحریک آمیز است.

یک مقام ارشد روسی همچنین اقدام نظامی ناتو و آمریکا در منطقه را تهدیدی رو به رشد برای روسیه عنوان کرد. میخائیل پوپوف ، معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت که افزایش فعالیت های نظامی ناتو و حرکت سیستم دفاع موشکی آمریکا منجر به افزایش تهدیدها و چالش ها علیه روسیه شده است.

این مقام ارشد روسیه گفت: “افزایش تهدیدات نظامی علیه روسیه همچنین با فعالیت های فعال نظامی ناتو ، توسعه توانایی های دفاع موشکی ایالات متحده ، استفاده از واحدهای بزرگ نظامی و سلاح های هسته ای تسهیل خواهد شد.”

پوپوف خاطرنشان کرد: رزمایش اخیر ناتو که در نزدیکی مرز روسیه برگزار شد ، بزرگترین رزمایش چند ملیتی از زمان جنگ سرد است. پوپوف به این تمرینات ، استقرار گسترده نیروهای آمریکایی در اروپا ، استقرار و استفاده از واحدهای بزرگ نظامی در دریاهای سیاه و بالتیک برای تهدید روسیه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  عیدی کارگران مشخص شد | کارگران امسال چقدر عیدی می‌گیرند؟

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید