ادامه حملات تروریستی داعش در عراق ؛ پنج کشته و چندین زخمی


به گزارش گروه بین الملل فارس ، منابع امنیتی عراق روز شنبه اعلام کردند که پنج شهروند عراقی از جمله یک سرباز در حملات تروریستی داعش در عراق کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ، یک مقام امنیتی از حمله تروریستی داعش در عراق در روز شنبه صحبت کرد و افزود که ماموران امنیتی برای تعقیب تروریست ها این حادثه را ردیابی کرده اند.

یکی دیگر از مقامات امنیتی عراق گفت که یک وسیله انفجاری در حال گشت زنی در منطقه ای دیگر بود حشدالشعبی در انفجار در نزدیکی شهر صلاح الدین در شمال عراق دست کم یک افسر پلیس عراق کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. مجروح بود. به گفته افسر امنیتی ، سه عضو به یک خانواده شبه نظامیان داعش به خانه آنها در استان الانبار در غرب یورش بردند و آنها را کشتند.

حمله داعش به مراسم عزاداری در جنوب شهر یثرب برای جوان غرق شده در رودخانه باعث کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن 17 نفر دیگر از نیروهای امنیتی و غیرنظامی شد.

بر اساس این گزارش ، عناصر تک تیراندازان باند تروریستی داعش به خودروی متعلق به نیروهای امنیتی محافظ مجلس عزاداری در منطقه بودجیلی یثرب حمله کردند و عناصر داعش پس از پاسخ نیروهای امنیتی به حمله داعش با شلیک ، سلاح شلیک کردند. کلاشینکف به سمت عزاداران شلیک کرد که منجر به افزایش تعداد کشته شدگان شد.

نیروهای امنیتی عراق عملیات جستجو را برای دستگیری عاملان این حمله تروریستی آغاز کرده اند. تیپ 41 الحشد الشعبی در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای و تجهیزات خود را برای پشتیبانی نیروهای امنیتی در منطقه یثرب اعزام کرده است.

بیشتر بخوانید  آشنایی با پرفروش ترین خودروها در ایران + عکس

این حملات پس از آن انجام شد که روز جمعه 14 نفر در حمله داعش به مراسم تشییع جنازه در استان صلاح الدین در شمال کشته شدند. حملات داعش در عراق در ماه های اخیر به ویژه در استان های صلاح الدین دیالی و کرکوک افزایش یافته است.

در سال 2017 ، عراق پیروزی خود را اعلام کرد و کل قلمرو خود را از گروه تروریستی داعش پس گرفت. اما این گروه تروریستی هنوز در مناطق وسیعی از عراق سلول های مخفی دارد در قالب دوره های حملات تروریستی. ارتش عراق وی همچنین به عملیات مکرر علیه این گروه تروریستی در برخی از مناطق کشور ادامه می دهد.

انتهای پیام.


دیدگاهتان را بنویسید