ادامه ثبت نام آنلاین کتب درسی تا سپتامبر / 90٪ دانش آموزان ثبت نام کرده اند



طبق تقویم ثبت نام کتاب های درسی ، ثبت نام کتاب های درسی کلاس های اول ، هفتم و دهم از 15 تیر آغاز شده و تا شهریور ادامه دارد.

به گزارش ایسنا ، ثبت سفارشات و خرید آنلاین کتابهای درسی برای سال تحصیلی 1401-1400 از 22 فروردین امسال آغاز شد. به ترتیب برای گروه میانی (پایه های دوم تا ششم ، هشتم و نهم ، یازدهم و دوازدهم) امکان ثبت سفارش تکمیل شده است و برای کلاس های ابتدایی تا 9 سپتامبر و برای کلاس های هفتم و دهم تا 15 سپتامبر ماه ادامه دارد.

قیمت خرید کتب درسی با افزایش متوسط ​​25 درصدی نسبت به سال قبل در پایگاه های مختلف اطلاعاتی این کتب درسی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. ثبت نام با کد ملی و اطلاعات کتاب دانشجویی امکان پذیر است ، مشروط بر اینکه در این درجه پذیرفته شوید و پرداخت ها بصورت آنلاین و فقط از طریق سایت انجام شود. irtextbook.ir یا irtextbook.com انجام خواهد شد.

دانشجو یا والدین دانش آموز موظفند فقط هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سیستم) را پرداخت کنند و دریافت وجه اضافی ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

تحویل کتاب درسی از کلاس منطقه به مدرسه براساس سفارشات (فردی یا گروهی) پرداخت شده در سیستم انجام خواهد شد. به گفته علوی تبار ، معاون سازمان برنامه ریزی آموزش و پرورش ، کتاب های درسی دانش آموزان ابتدایی ، متوسطه و عالی ، آموزش حرفه ای ، معارف اسلامی و کتب درسی اضافی برای دانش آموزان با استعداد در سال اول دبیرستان از طریق مدرسه اینها در دانش آموز ذکر شده است سفارش توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید  واریز مرحله سوم یارانه نگهداری به حساب ذینفع یارانه

از اواسط سپتامبر روند توزیع کتاب از حومه شهر به مدارس آغاز می شود و توزیع کتاب فقط از طریق مدارس انجام می شود. امسال به دلیل شرایط کرونر در کشور از همکاری کتابفروشی ها بهره ای نمی بریم. هنگامی که ثبت نام دانش آموزان انجام شد و آنها کتاب های خود را دریافت کردند. ثبت سفارشات یک جلدی کتاب از مهر ماه آغاز می شود تا علاقه مندان و معلمان بتوانند کتاب های مورد نظر خود را سفارش دهند.

همانطور که به تازگی توسط حسن ملکی ، رئیس سازمان تحقیقات و برنامه ریزی آموزشی اعلام شده است ، 90 درصد دانش آموزان اقدام به خرید اینترنتی کتاب های درسی خود کرده اند و 10 درصد باقیمانده را دانش آموزان شامل کلاس های اول ، هفتم و دهم تشکیل می دهند. کتابهایشان را بیشتر خریدند

به گفته وی ، فروش آنلاین کتاب های درسی تا شهریور ادامه خواهد داشت ، اما خانواده ها باید هرچه سریعتر کتاب خریداری کنند ، زیرا بعد از شهریور امکان خرید کتاب وجود ندارد و خانواده ها مجبورند چندین برابر قیمت کتاب را از بازار آزاد خریداری کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید