ادارات دولتی در ماه رمضان، روزهای پنجشنبه تعطیل شد ؟



آیا در ماه رمضان پنجشنبه ها تعطیل است ؟


روزه داری در ماه رمضان از جمله مهمترین اعمال این ماه پرفیض برای مسلمانان میباشد. حال سوالی که در ذهن تمامی شما بوجود می آید این است که ساعات کار در ماه رمضان تغییر خواهد کرد ؟ و یا آیا در ماه رمضان پنجشنبه ها ادارات و بانک ها ها تعطیل هستند ؟


در ایام این ماه که با روزه داری و عبادت از مهمترین ایام تاریخ اسلام است، معمولا برخی تغییرات در وضعیت و روال عادی امور در کشور ما به وقوع می پیوندد.


ساعت کاری ادارات در روز های پنجشنبه ماه رمضان 1400


برای مثال و از جمله مهمترین این موارد باید به تغییر ساعت کاری در رمضان هر سال اشاره کرد:


هرساله با نزدیک شدن ماه رمضان ساعت کاری ادارات کاهش پیدا می‌کند، سال گذشته نیز با توجه به شیوع کرونا و دورکاری کارمندان، برای بهره‌مندی از فضایل این ماه مبارک از جمله تذکیه نفس و خودسازی ساعت کاری ادارات کاهش پیدا کرد.


امسال هم با توجه به شیوع موج چهارم کرونا و وضعیت قرمز و بحرانی کشور در ادارات نظام دورکاری اعمال شده است اما هنوز در خصوص کاهش ساعت کاری در ماه رمضان تصمیماتی اتخاذ نشده است


بر همین اساس معاون توسعه و منابع انسانی استانداری تهران درباره تغییر ساعت کاری بانک ها و ادارات در ماه رمضان ۱۴۰۰ گفت: هر گونه تغییر ساعت در ماه رمضان مبتنی ‌بر مصوبه هیات وزیران است


نتیجه:


ساعت کاری ادارات و بانک ها در ماه رمضان بنا بر قوانین ذکر شده میباشد و ادارات روزهای پنجشنبه نیز دایر مگر در صورت صلاحدید کارفرما 5 شنبه های ماه رمضان تعطیل رسمی شود .

بیشتر بخوانید  پایتخت 6 بدون باب پنجعلی ساخته می شود؟!


دیدگاهتان را بنویسید