اخذ مجوز زیست محیطی برای ساخت قسمت بخار نیروگاه سبلان



به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، حمید سرداری افزود: احداث واحدهای بخار در نیروگاه سبلان اردبیل در قالب برنامه های متقابل برای افزایش تولید برق ، پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و همچنین افزایش گاز نیروگاه های بهره وری با تبدیل آن به یک چرخه ترکیبی کار واقع شده است.
پیمانکار پروژه های فروش متقابل شرکت برق حرارتی ادامه داد: نیروگاه سبلان دارای 6 واحد گازی و سه واحد بخار است که با تکمیل بخش بخار نیروگاه ، ظرفیت کل آن به 1440 مگاوات می رسد.
وی ظرفیت بخش بخار این نیروگاه را 480 مگاوات اعلام کرد و گفت: اول اولین واحد بخار این نیروگاه در بهمن ماه سال گذشته به شبکه سنکرون متصل شد و طبق برنامه واحد های دوم و سوم این نیروگاه برق سال آینده به بهره برداری می رسد.
سرداری خاطرنشان کرد: افزایش تولید و پاسخگویی به بار رو به رشد در مرکز کشور به میزان 480 مگاوات ، افزایش کارایی نیروگاه و افزایش 50 درصدی ، صرفه جویی در مصرف سوخت و دستیابی به صرفه جویی حداقل 799 میلیون متر مکعب در سال و کاهش آلودگی محیط زیست بایو یکی از اهداف راه اندازی واحدهای بخار این نیروگاه است.

به گزارش ایرنا ، نیروگاه ترکیبی سبلان اردبیل نوعی سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید 1440 مگاوات است که شامل 6159 مگاوات واحد گازی مدل V94 / 2A و 3،160 مگاوات واحد بخار در مساحت 80 هکتار است.

بیشتر بخوانید  تیپ اسپرت سامان صفاری در جشنواره

دیدگاهتان را بنویسید