اخبار نگران کننده در مورد ویروس Amicron / ظهور سویه جدید BA.4.6



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سویه جدید آمیکرون موسوم به “BA.4.6” به سرعت در آمریکا در حال گسترش است و اکنون تایید شده که این سویه در بریتانیا نیز در حال گسترش است. است.

آخرین سند منتشر شده در مورد انواع کووید از UKHSA نشان می دهد که تا 14 آگوست، 3.3 درصد از نمونه های مثبت بیماران کووید در بریتانیا از سویه BA.4.6 بودند. از آن زمان، این سویه افزایش یافته است و در حال حاضر حدود 9 درصد موارد توالی شده را تشکیل می دهد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، 9 درصد موارد اخیر کرونا از سویه جدید BA.4.6 بوده است که در چندین کشور دیگر در سراسر جهان شناسایی شده است.

مقاله ای که توسط برخی از محققان میکروبیولوژی پزشکی در دانشگاه وست مینستر منتشر شده است، اطلاعاتی را در مورد BA.4.6 توضیح می دهد و به این سوال پاسخ می دهد که آیا ما باید نگران این سویه جدید باشیم.

سویه Amicron BA.4.6 یکی از ریشه های نوع Amicron BA.4 است. BA.4 اولین بار در ژانویه 2022 در آفریقای جنوبی شناسایی شد و از آن زمان همراه با نوع BA.5 در سراسر جهان گسترش یافته است.

کاملاً مشخص نیست که سویه جدید BA.4.6 چگونه پدید آمده است، اما ممکن است یک سویه نوترکیب باشد. نوترکیبی زمانی اتفاق می افتد که دو نوع مختلف SARS-CoV-2 (ویروسی که باعث کووید-19 می شود) به طور همزمان یک فرد را آلوده می کند.

در حالی که سویه BA.4.6 از بسیاری جهات شبیه BA.4 است، حامل جهش در پروتئین اسپایک (پروتئینی روی سطح ویروس است که به آن اجازه می دهد وارد سلول های ما شود). این جهش R346T در انواع دیگر سویه ها نیز دیده شده است و با فرار سیستم ایمنی همراه است، به این معنا که به ویروس کمک می کند تا از آنتی بادی های بدست آمده از طریق واکسیناسیون و عفونت قبلی فرار کند.

بیشتر بخوانید  صادرات ۷هزار و ۷۳ میلیارد تومانی ذوب آهن اصفهان

شدت، عفونت و فرار سیستم ایمنی

عفونت های Omicron تمایل به ایجاد بیماری کمتر و مرگ و میر کمتر از Omicron نسبت به انواع قبلی در سراسر جهان دارند، و انتظار می رود که این مورد برای سویه BA.4.6 باشد، اما هنوز گزارشی وجود ندارد که، اگرچه نوع سویه باعث می شود یا نه. علائم جدی تر ناشناخته است.

در ادامه مقاله آمده است: ما همچنین می دانیم که انواع Amicron نسبت به انواع قبلی رایج تر هستند. به نظر می رسد سویه BA.4.6 در فرار از سیستم ایمنی حتی بهتر از BA.5 (سویه غالب فعلی) باشد، اگرچه مطالعات دقیق و جامع هنوز توسط همتایان مورد بررسی قرار نگرفته است.

بر اساس گزارش UKHSA، برآوردهای اولیه نشان می دهد که BA.4.6 دارای مزیت تناسب اندام نسبی 6.55 درصد نسبت به BA.5 در انگلستان است، که نشان می دهد BA.4.6 در مراحل اولیه عفونت سریعتر تکثیر می شود و نرخ رشد بالاتری نسبت به سویه دارد. BA.5، به عنوان مزیت تناسب اندام نسبی BA.4.6 به طور قابل توجهی کمتر از BA.5 در مقایسه با BA.2 (45-55٪) است.

دانشگاه آکسفورد گزارش داد که افرادی که سه دوز از واکسن اصلی کووید (Pfizer) دریافت کردند، در پاسخ به سویه BA.4.6 نسبت به BA.4 یا BA.5 آنتی بادی کمتری تولید کردند که نگران کننده است. و نشان می دهد که واکسن کووید ممکن است در برابر BA.4.6 کمتر موثر باشد.

تأثیر واکسن بر سویه جدید BA.4.6

ظهور سویه جدید BA.4.6 و سایر انواع جدید ویروس همچنان نگران کننده است و این سویه های جدید نشان می دهد که ویروس هنوز با ما است و باید راه های جدیدی برای غلبه بر پاسخ ایمنی خود به واکسیناسیون ها و عفونت های قبلی پیدا کنیم. . پریدن

بیشتر بخوانید  آمار تاج 23 ژوئن 1401; 2 نفر فوت کردند / 192 بیمار جدید شناسایی شدند

داده‌ها به وضوح نشان می‌دهند که افرادی که قبلاً کووید داشته‌اند می‌توانند دوباره آلوده شوند، و این به ویژه در مورد آمیکرون صادق است و در برخی موارد عفونت‌های بعدی می‌توانند بدتر شوند. اما واکسیناسیون هنوز هم محافظت خوبی در برابر بیماری شدید ویروس دارد و بهترین سلاحی است که در برابر کووید داریم، و توسعه واکسن‌های چند ظرفیتی کرونا که گونه‌های مختلف را هدف قرار می‌دهند، می‌تواند محافظت بادوام‌تری ارائه دهد.

یک مطالعه اخیر نشان داد که یک واکسن چند ظرفیتی کرونا که از طریق بینی تزریق می‌شود، یک پاسخ ایمنی قوی در برابر سویه اصلی SARS-CoV-2 و همچنین دو نوع نگران‌کننده در مدل‌های موش ایجاد کرد.

نظارت دقیق بر انواع جدید ویروس‌ها، از جمله BA.4.6، بسیار مهم است، زیرا این گونه‌ها ممکن است به موج بعدی همه‌گیری کووید منجر شوند، و همچنین مهم است که عموم مردم مراقب باشند و اقدامات بهداشت عمومی را برای جلوگیری از شیوع آن رعایت کنند. از ویروس سرایت مهم و حیاتی است.

دیدگاهتان را بنویسید