اخبار ناامیدکننده از مذاکرات وین/ خوش بینی به توافق برجام کاهش یافته است


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به همگرایی روند مذاکرات هسته ای برای بازگشت آمریکا به برجام اعتماد کمتری دارد و گفت: اگر هدف دستیابی سریع به توافق باشد، محقق نمی شود.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، احتمال دستیابی سریع به توافق برای احیای برجام را رد کرد و گفت: شانس توافق تهران و قدرت های جهانی کم رنگ شده است. “

معامله به سرعت اتفاق نخواهد افتاد

وی به خبرنگاران در بروکسل گفت: امروز نسبت به 28 ساعت قبل در مورد همگرایی روند مذاکرات (با ایران) کمتر مطمئن هستم. اگر این فرآیند همگرا نشود، کل فرآیند به خطر می افتد. اگر هدف رسیدن به توافق سریع باشد، این اتفاق نمی افتد.

بلومبرگ مدعی شد که این اظهارات جوزف بورل در واقع با اظهارات هفته گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همخوانی دارد که واکنش ایران به پیش نویس اتحادیه اروپا برای تمدید برجام را «غیرسازنده» توصیف کرد.

دور جدید مذاکرات لغو تحریم‌های ایران پس از پنج ماه وقفه در 22 آگوست در وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز در 5 مرداد با بازگشت هیات‌ها به پایتخت‌ها پایان یافت.

برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که بسته پیشنهادی جدیدی را که شامل راهکارهای به روز در خصوص لغو تحریم ها می شود، روی میز گذاشته است. گام های ایران به سمت سلاح هسته ای.

جمهوری اسلامی ایران در ۲۵ آگوست (۱۶ مرداد) نظرات و درخواست‌های خود را در خصوص پیشنهادات اتحادیه اروپا برای مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین ارسال کرد و پس از گذشت بیش از یک هفته، آمریکا در ۲ سپتامبر (۲۴ مرداد) نظر خود را اعلام کرد. فرستادن. آن را به اتحادیه اروپا ارائه کرد.

بیشتر بخوانید  زائران حج سال 1401 باید 7 میلیون تومان دیگر بپردازند

ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز 19 شهریور (1 شهریورماه) از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران درباره پاسخ آمریکا به هماهنگ کننده اروپایی خبر داد و گفت: پس از دریافت پاسخ آمریکا، جمهوری اسلامی ایران نظرات خود را درباره پاسخ آمریکا به هماهنگ کننده اروپا ارسال کرده است. ایران توسط تیم تخصصی ایران به دقت مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ های ایران پس از ارزیابی در سطوح مختلف جمع آوری و امشب به هماهنگ کننده ارائه شد. متن ارسالی رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات دارد.

«ساموئل وربرگ» سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که کشورش در حال رایزنی با متحدان خود در خصوص واکنش ایران به موضع آمریکا در قبال پیش‌نویس توافق هسته‌ای است و ایالات متحده پاسخ خود را پس از پایان رایزنی ارسال خواهد کرد. . .. اتحادیه اروپا به عنوان میانجی اعزام خواهد شد

وی گفت: آمریکا در حال هماهنگی و رایزنی با متحدان اروپایی امضاکننده این قرارداد (انگلیس، فرانسه و آلمان) است.

لوگوی ویژن تئاتر

<п>اعلامیه اخبار ناامیدکننده از مذاکرات وین/ خوش بینی به برجام کاهش یافته است اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید