اخبار مهم سازمان غذا و داروی آمریکا درباره داروی جدید برای درمان بیماری عروق کرونر قلب



داروهای تایید شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای دیابت، هپاتیت C و ایدز می توانند به درمان کووید-19 کمک کنند.

مطالعات نشان می‌دهد که داروهایی که برای درمان بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲، هپاتیت C و ویروس HIV استفاده می‌شوند، می‌توانند از تکثیر کووید-۱۹ سویه دلتا یا عفونی شدن و انتشار آن به سلول‌های انسانی جلوگیری کنند.

پس از آزمایش 64 داروی تایید شده توسط FDA برای استفاده در سایر بیماری ها، کارشناسان هشت دارو را شناسایی کردند که فعالیت آنزیم های ویروسی خاصی به نام پروتئازها را که برای تکثیر ویروس کووید-19 ضروری هستند، متوقف می کند.

به گفته کارشناسان، داروهای شناسایی شده شامل داروی کنترل قند خون به نام سیتاگلیپتین، داروی هپاتیت C به نام داکلاتاسوویر و لیکورین HCl است. داروهایی که برای درمان افراد مبتلا به HIV استفاده می شوند، از جمله MG-101 و نلفیناویر، داروهای دیگری هستند که نشان داده شده است که این خاصیت را دارند.

به گزارش یونایتدپرس، کارشناسان می گویند: «استفاده مجدد از برخی از داروهای مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده می تواند راه مفیدی برای مبارزه با کووید-19 باشد.

بیشتر بخوانید  به طور معجزه آسایی یک زن را از ریل راه آهن نجات دهید

دیدگاهتان را بنویسید