مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اخبار مهم سازمان بهداشت جهانی در مورد آبله میمون

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گفته سازمان بهداشت جهانی، آبله در حال حاضر یک وضعیت اضطراری در بهداشت عمومی نیست.

از سال 2007، سازمان بهداشت جهانی تنها 6 مورد از جمله کووید-19، ابولا، زیکا و آنفولانزای H1N1 را در سراسر جهان شناسایی کرده است. این سازمان دیروز (شنبه) گفت: “اپیدمی جهانی آبله میمون در حال حاضر یک وضعیت اضطراری برای سلامت عمومی و نگرانی بین المللی نیست.”

WHO روز پنجشنبه یک جلسه اضطراری تشکیل داد تا تصمیم بگیرد که آیا ویروس آبله میمون را به لیست شش وضعیت اضطراری جهانی اضافه کند یا خیر. آدریانوم گابریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای گفت: «این یک وضعیت اضطراری بین المللی نگران کننده در حال حاضر نیست.

اعلام “وضعیت اضطراری برای سلامت عمومی در سطح بین المللی” بالاترین سطح هشدار جهانی است که در حال حاضر فقط به همه گیری کووید-19 و فلج اطفال اشاره دارد.

سازمان بهداشت جهانی این نوع هشدار اضطراری را مواردی «جدی، ناگهانی، غیرمعمول یا غیرمنتظره» می‌داند که برای بیش از یک کشور خطری برای سلامتی ایجاد می‌کند و ممکن است نیاز به واکنش فوری و هماهنگ بین‌المللی داشته باشد. این سازمان قبلاً این عنوان را به بیماری های کووید-19 و همچنین ابولا، زیکا، آنفولانزای H1N1 و فلج اطفال اعطا کرده بود.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، از اوایل ماه مه، بیش از 4000 مورد آبله میمون در سراسر جهان در 47 کشور گزارش شده است. تا روز جمعه، تنها ایالات متحده بیش از 200 مورد در 25 ایالت و واشنگتن دی سی ثبت کرده است.

در گذشته، آبله میمون عمدتاً در آفریقا محدود می شد. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیشتر موارد آبله میمون در جمهوری دموکراتیک کنگو گزارش شده است، جایی که بیش از 1200 مورد از ژانویه تا مه گزارش شده است.

بیشتر بخوانید  زن جوانی به بهانه فروش پتو به 300 نفر خیانت می کند

منبع: nbcnevs

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *