اخبار مهم در مورد قیمت نفت/نفت کاهش می یابد؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دبیرکل اتحادیه بانک های مواد غذایی از کاهش 100 هزار تومانی قیمت 16 کیلوگرم روغن نباتی حلب در بازار خبر داد.

قاسم علی حسنی در خصوص وضعیت بازار روغن خوراکی گفت: پیش از این قیمت 16 کیلوگرم روغن نباتی برای مصرف کنندگان یک میلیون و 800 هزار تن بود و اکنون 960 هزار تومان در بازار است.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: این کاهش قیمت به دنبال کاهش 30 درصدی قیمت جهانی نفت خام به دلیل توافق بر سر تحویل غلات از بنادر اوکراین است.

وی افزود: از سوی دیگر این کاهش قیمت، پیامد واردات گسترده این محصول در داخل کشور و رقابت واردکنندگان برای فروش بیشتر است تا مواد اولیه نفتی را با قیمت کمتر وارد کنند.

حسنی گفت: این کاهش قیمت برای سایر فرآورده های نفتی نیز 10 درصد اعمال شد و به نظر می رسد این روند کاهش قیمت نفت ادامه داشته باشد.

وی در خصوص تخفیف 10 تا 15 درصدی نفت توسط برخی شرکت ها افزود: برخی شرکت ها برای فروش بیشتر و دریافت نقدی از مشتریان برای واردات نفت خام اقدام به عرضه محصولات با تخفیف 30 درصدی کمتر از قیمت قبلی کرده اند. بین واردکنندگان است که به نفع مصرف کنندگان نیز خواهد بود.

بیشتر بخوانید  فوتبالیست 43 ساله در المپیک توکیو

دیدگاهتان را بنویسید