اخبار مهم برای معلمان / پاسخ به سوالات رتبه بندی خود را اینجا بخوانید



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر آموزش و پرورش به ابهامات و حواشی رتبه بندی از قرار گرفتن اسناد در سامانه تا لحظه تصمیم گیری و مشکلات معلمان مهر پاسخ داد. طرح آفر اعلام کرد که تاکنون 60 درصد معلمان مدارک خود را در سامانه سنجش ارائه کرده اند.

یوسف نوری درباره فراهم شدن مقدمات اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان اظهار داشت: نمی خواستند ارزشیابی را اجرا کنند. از فروش املاک و مستغلات پول باقی مانده است. دارایی ها به هیچ وجه برای فروش نیستند و نمی توان آنها را برای یک سال فروخت. آنها نمی خواستند اجرا کنند و چون نمی خواستند کارهایی از این دست انجام می دادند. لایحه ای ناقص تهیه و تقدیم مجلس شد.

وی افزود: قرار بود سالانه 200 هزار مرد در پنج رتبه قرار بگیرند.

نوری با اشاره به اینکه دولت سیزدهم این لایحه را با وجود محدودیت های مالی پس نگرفت و از آنجایی که وعده رئیس جمهور و شعار انتخاباتی وی است، به فضل الهی تقویت شد و بودجه ویژه ای برای آن در نظر گرفته شد، گفت: دولت این لایحه را پس گرفت. 25 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی اختصاص داد و 13 هزار میلیارد تومان دیگر در مجلس به آن اضافه شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معمولاً در بودجه ها می گویند که قانون باید از ابتدای امسال اجرا می شد چون دولت در نیمه سال آمد اما با سرمایه گذاری ها زمان اجرای قانون را دیدند. قانون 31 شهریور 1400; عناوین نیز از استاد به استاد استاد مشخص می شود و مشمول افزایش حقوق از 45 تا 90 درصد می شود.

وی با بیان اینکه ابتدا گفته می شد کسانی که «شماره هویت» ندارند در رتبه بندی قرار نمی گیرند، گفت: فکر می کردیم همه همکارانمان کارت کار دارند اما وقتی بررسی کردیم مشخص شد که 460 هزار نفر شناسنامه ندارند که رقم بسیار زیادی بود. دوباره آیین نامه تغییر کرد و مشکل این گروه حل شد.

نوری همچنین به تشریح مشکلات معلمان طرح مهرآفرین پرداخت و گفت: عموماً گروهی بودند که در دولت نهم جذب شدند. با شرکت ها قرارداد داشتند و قراردادشان با شرکت ها تبدیل به قرارداد با دستگاه ها شد و همه به آزمون رفتند و جذب دستگاه ها شدند. این در حالی است که مهر آفرین در این مدت آموزش و پرورش را امتحان نکرد. قوانین و مقرراتی دارند از جمله مصوبه 833 شورای عالی انقلاب فرهنگی که بر اساس آن هرکس بخواهد وارد آموزش و پرورش شود باید امتحان بدهد.

بیشتر بخوانید  پر استرس ترین و خطرناک ترین مشاغل دنیا کدامند؟ / نقاشی

برگزاری آزمون رتبه بندی معلمان مهر آفرین در پایان شهریور ماه

برگزاری مجدد آزمون برای آن دسته از دانش آموزانی که قبول نشدند

وزیر آموزش و پرورش افزود: اکنون عدم قبولی مهرآفرینان در آزمون مانع از قرار گرفتن آنها در رتبه می شود نه کارت شغلی؛ اکنون 810 هزار نفر مشمول رتبه بندی هستند. مهر آفرین ماند و ما مشکلشان را حل می کنیم. نظر من اینه که امتحان آخر شهریور برگزار بشه. همکاران می گویند 20 مهر برگزار شود، اما به نظر من باید آخر شهریور بیایند و اگر فردی در آزمون قبول نشد، مهلت دیگری به او داده می شود تا دوباره امتحان بدهد. مطمئنم همه همکارانم قبول خواهند شد و نگران نباشیم چون همگی معلم هستند و معلمان مدام در حال یادگیری هستند.

وی افزود: به غیر از نیروهای رسمی و اداری، حدود 50 تا 60 هزار نفر واجد شرایط رتبه بندی هستند که امیدواریم مشکل آنها حل شود. در خارج از این دایره فقط نیروهای رسمی و نیروهای اداری به عنوان نیروهای اداری به کار گرفته شده اند که بسیار اندک هستند. بقیه هم اگر کادر آموزشی بودند و در ستاد کار می کردند جزو رتبه بودند.

رتبه بندی بیش از دو ساعت طول نمی کشد

نوری با بیان اینکه چند روز پیش علی الحسابی مبلغی را برای رتبه بندی معوقه معلمان دریافت کرد، اظهار داشت: خیلی ها می پرسند که چرا سامانه بارگذاری مدارک راه اندازی می کنید و چرا باید مدارک را بارگذاری کنیم؟ خوب حالا از استاد دانشگاه بپرس چقدر طول میکشه تا رتبه رو بگیری؟ معمولا بیش از یک سال طول می کشد، اما ما می خواهیم دو رتبه بندی فصلی برای 810000 نفر انجام دهیم. گفتیم چون پروسه شما شروع شده، یک ماه و نیم بعد رتبه شما را مشخص می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به همین دلیل از همکاران خواستیم تا در تابستان امسال و در تعطیلات مدارس مدارک خود را بارگذاری کنند تا مشمول سال تحصیلی نشوند. متاسفانه عده ای که نخواستند خودشان را آپلود کنند در فضای مجازی حواشی ایجاد کردند. بارگذاری مدارک مشکل بزرگی نیست، ما تعدادی مدارک آموزشی حرفه ای برای همکارانمان داریم، اما همه مدارک را نداریم. به عنوان مثال، معلمی ممکن است با دستگاه دیگری همکاری کرده باشد یا در منطقه ای جوایزی کسب کرده باشد که امتیاز دارد.

بیشتر بخوانید  جزئیات جدید سرقت رئیس بانک ملی/ سارقان فردای سرقت به محل بازگشتند! + فیلم

وی با تاکید بر اینکه رتبه بندی صرفا افزایش حقوق و ضرایب در قضاوت ها نیست، بلکه رتبه بندی به معنای واقعی و در قالب یک نظام مستقل است، تصریح کرد: برای اجرای رتبه بندی سه هدف داریم؛ در واقع رتبه بندی به معنای واقعی کلمه و در قالب یک نظام مستقل است. ارتقای کیفیت فرآیند آموزشی، ارتقای صلاحیت معلمان و رقابت در نظام آموزشی مد نظر است.

نوری ادامه داد: هیئت بررسی رتبه ما باید مدارک، مستندات و مستندات داشته باشد. اگر این مدارک را داشته باشد دو ساعت بیشتر طول نمی کشد تا رتبه اش را مشخص کند. این کار فقط یک بار انجام می شود و بعداً هر چه مدارک جدیدی داشته باشند فقط به اسناد جدید وارد می کنند.

به محض تعیین رتبه ۲ روز بعد احکام جدید صادر می شود و حقوق معلمان طبق دستور جدید آن ماه پرداخت می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سامانه بارگذاری مدارک رتبه بندی تاکنون مشکلی نداشته است، گفت: سامانه از 5 مرداد ماه راه اندازی شده است. ما راهنمای آپلود داریم و امکان پاسخگویی به مشکلات در این زمینه وجود دارد. به محض مشخص شدن رتبه افراد، حقوق آنها بلافاصله و دو روز بعد صادر می شود و طبق دستور جدید همان ماه پرداخت می شود. البته اگر بعد از پانزدهم ماه باشد حقوق جدید ماه بعد به آنها پرداخت می شود.

بدهی ارزشیابی معلمان چه زمانی پرداخت می شود؟

وی افزود: معوقات به تدریج پرداخت می شود، به جامعه معلمان استرس وارد نکنید. اصرار داریم هر چه زودتر کار انجام شود، زیرا با نزدیک شدن به پایان سال و انباشته شدن مطالبات، کار ما نیز افزایش می یابد. . ما اصرار داریم که مدارک زودتر منتشر شود تا بتوانیم حقوق ها را در اسرع وقت و بر اساس رتبه بندی پرداخت کنیم.

بیشتر بخوانید  ویدیو هولناک از حمله وحشیانه بوفالو به مرد جوان در رستوران

تکلیف رتبه فرهنگیانی که مدرک نفرستند چه می شود؟

نوری با اعلام این خبر که تاکنون تقریبا 60 درصد معلمان مدارک خود را آپلود کرده اند که آمار خوبی است، در پاسخ به این سوال که آیا فایل صوتی منتسب به مدیرکل امور اداری شما مبنی بر عدم ارزشیابی معلمان که مستندات را پخش کرده است؟ نگذارید، اظهار داشت: خواستیم به همکارانمان مهلت بدهند. اگر آنها اصلاً نمی خواهند سند را بارگذاری کنند، طبیعتاً رتبه بندی آنها را شامل نمی شود. رتبه آنها را از کجا تعیین کنیم؟ البته در کمیته حسابرسی درباره این موضوع تصمیم گیری خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: شاید شخصی مدارک را آپلود نکرده باشد اما بر اساس همان مدارکی که از ایشان داریم و موجود است بالاترین رتبه را به ایشان می دهیم، البته من این پیشنهاد را دارم و باید باشد. در نظر گرفته شده.” قبل از اینکه کمیته رتبه بندی به آن رأی دهد.» اگر کسی به هر دلیلی سندی را آپلود نکرد، آن را بر اساس اسنادی که در اختیار داریم رتبه بندی می کنیم.

فرهنگیانی که مدرک جعلی ارائه کنند از رتبه بندی محروم خواهند شد

وی درباره آگهی های چاپ یک روزه مقالات و کتاب های ارزشیابی معلمان و نحوه اعتبارسنجی چنین اسنادی گفت: من هم چنین پیامک هایی دریافت کردم. در آیین نامه ذکر شده است که اگر فردی گواهی جعلی نشان دهد از درجه بندی محروم می شود، البته همکاران فرهنگی ما مراقب هستند و این کارها را انجام ندهند. اما سودجویان زیادی هستند و در دانشگاه با چالش پروپوزال، پایان نامه و تحقیقات کلیشه ای، بی اساس و نادرست مواجه هستیم.

آیا پرداخت رتبه دیگری وجود دارد؟

نوری در پاسخ به اینکه آیا تا زمان صدور تصمیمات از طریق حساب دیگری به حساب فرهنگیان واریز می شود؟ وی گفت: نظر من این است که همکاران زودتر کار ارسال مدارک را انجام دهند تا خیالمان راحت باشد. اگر بخواهیم پول علی الحسابة را بدهیم تا آخر سال با همین علی الحسابة می رویم. دولت حسن نیت خود را ثابت کرده و رتبه بندی شروع شده است و اگر به سه هدف رتبه بندی برسیم این قانون ارتقا می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید