مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اخبار مهم از زمان واریز به دلیل تفاوت مستمری

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، بر اساس ماده 96 قانون بیمه های اجتماعی، این سازمان موظف است با توجه به افزایش هزینه های زندگی، میزان کلیه مستمری ها، ازکارافتادگی کلی و مستمری کل عائله مندی را در فواصل زمانی کمتر از یک بار در سال کاهش دهد. بهزیستی در 27 اردیبهشت ماه اعلام کرد که بر اساس قانون بیمه های اجتماعی هر ساله میزان مستمری ها به تصویب هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی می رسد و به Kabinet.bili می رسد.

به گفته عبدالملکی، قرار است در جلسات بعدی دولت بحث افزایش حقوق بازنشستگان را مطرح کند، البته دولت مسائل فوری بسیاری دارد، اما تلاش می کنیم هر چه زودتر به تصویب برسد.

طبق آمارهای موجود، مستمری بگیر اصلی این سازمان حدود 4 میلیون نفر بوده که مشمول افزایش حقوق در سال 1401 هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه های اجتماعی گفت: پس از تصویب هیات وزیران، افزایش حقوق بازنشستگان از سال جدید اعمال می شود.

افزایش مستمری مستمری بگیران و مستمری بگیران در تاریخ 7 اردیبهشت ماه به تصویب هیات مدیره رسید و به هیات مدیره ارسال شد. طبق مصوبه هیئت مدیره سازمان افزایش مستمری بازنشستگان علیرغم تعدیل برابر مصوبات شورای عالی کار و برای سطوح مختلف مستمری بگیران 38 درصد به اضافه 500 هزار تومان افزایش یافت. تایید شده.

شورای عالی کار 19 اسفند ماه حقوق 1401 کارگر را با 57.4 درصد افزایش نسبت به سال قبل و حداقل دستمزد 30 روزه ماهانه 4 میلیون و 179 هزار و 750 تن اعلام کرد. و مستمری بگیران بیمه اجتماعی در انتظار افزایش حقوق مانند کارگران و اجرای تعدیل با مصوبه شورای عالی قضایی و همچنین مصوبه هیات مدیره سازمان بودند.

بیشتر بخوانید  گریه و شیون نرگس محمدی بر سر جنازه اش

مابه التفاوت مستمری های خرداد پرداخت می شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در روزهای اخیر گفت: به محض تصویب موضوع مستمری در هیات وزیران، آمادگی کامل برای پرداخت به موقع مطالبات مستمری بگیران را داریم و امیدواریم در دو ماه اخیر افزایش مستمری بگیریم. ” ممکن است “.

به گفته میرهاشم موسوی، مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان فروردین، خرداد و تیرماه به حساب بازنشستگان تعلق خواهد گرفت.

بر اساس اعلام سازمان بیمه‌های اجتماعی، پیشنهاد بیمه‌های اجتماعی برای افزایش مستمری بر اساس مواد 96 و 111 قانون بیمه‌های اجتماعی است.

طبق ماده 111 قانون بیمه های اجتماعی، قاعده کلی پرداخت مستمری این است که مستمری ها نباید کمتر از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار باشد.

نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه 1401 حدود 90 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی تصویب کردند تا دولت با واگذاری سهام و پرداخت، سازمان تامین اجتماعی را برای پرداخت معوقات و مستمری بازنشستگان باز کند. بدهی ها.

رئیس اتحادیه ایثارگران کارگری گفت: دولت باید افزایش حقوق بازنشستگان را تصویب کند، زیرا بار و بار مالی ندارد، چون مستمری بگیران در جیبشان مهمان هستند، سال ها حق بیمه پرداخت کرده اند و اگر دولت به آن عمل کرد. تعهدات، کسری بودجه وجود نخواهد داشت.

به گفته صادقی، منابع افزایش مستمری در قانون پیش بینی شده است و نگرانی ما این است که مصوبه افزایش مستمری ها تصویب نشود، اواسط امسال وصول می شود و وجوه آن در بودجه موجود است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *