اخبار فوری درباره حقوق بازنشستگان


به گزارش سلام نو، حقوق بازنشستگان همواره یکی از چالش برانگیزترین موضوعات بررسی حساب های بودجه بوده و حقوق بازنشستگان در سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومانی تعیین شد. اخیرا بازنشستگان خواستار توجه بیشتر به موضوع افزایش حقوق در بودجه هستند و در ماه های اخیر اعتراضات زیادی را برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان به راه انداخته اند.آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را بخوانید.

یک کارشناس کار افزایش 38 درصدی دستمزد را شامل همه بازنشستگان سایر رده های تامین اجتماعی (کسانی که بیش از حداقل مستمری دریافت می کنند) را شامل می شود و گفت: از شهریور ماه سالانه 38 درصد افزایش دستمزد برای همه بازنشستگان اعمال می شود. . سایر سطوح اعمال می شود و مابه التفاوت از اول آوریل محاسبه می شود.

وی ادامه داد: معتقدم پس از ابلاغ وضعیت قانونی مجلس به لحاظ مغایرت موافقت های دولت و تصویب دیوان عالی کشور برای حق مسکن، بحث تغییر حق مسکن کارگران یا کاهش آن به 550 هزار تومان افزایش می یابد. بی پرده. خود به خود حذف شد و از آنجایی که دولت تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان را پذیرفت و اعلام کرد که باید به همین مبلغ 650 هزار تومان در حوزه حق مسکن کارگران رعایت شود اما به دلیل مشغله ها و مشکلات دولت کمیته دبیرخانه دولت باید بر این موضوع نظارت کند.

این کارشناس حوزه کار تاکید کرد: در بحث حل قانون مسکن، دولت باید ابلاغ رسمی بدهد تا مراحل قانونی طی شود و راه حل به وزارت کار برگردد و از طریق وزارتخانه به کارفرمایان اطلاع رسانی شود. . چگونه می توانند آن را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید  ویدیویی جالب از مسابقه سگ با قطار

هی اسماعیلی گفت: جلسات هیات دولت هفته ای دو بار برگزار می شود و این هفته فرصت خوبی است تا دولت مصوبه ای را در خصوص حق مسکن به طور رسمی اعلام کند تا در شهریور ماه که مستمری ها افزایش می یابد کارگران به طور کامل از حق مسکن محروم شوند. به مسکن. لذت ببرید

وی در عین حال به افزایش حقوق 38 درصدی مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: افزایش حقوق 38 درصدی شامل تمامی مستمری بگیران سایر سطوح بیمه اجتماعی می شود که باید 515 هزار تومان اضافه پرداخت شود و سازمان بیمه اجتماعی نیز اقدام خواهد کرد. تصمیم مبنی بر صدور این مبلغ از سال 1 .عمل خواهد کرد.

حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می یابد؟

این کارشناس کار بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی پیش از این بر اساس آنچه دولت اعلام کرده بود 10 درصد به اضافه مبلغ 650 هزار تومان افزایش دستمزد را افزایش داد و اکنون بر اساس اعلام دکتر زاهدی وفا آن را اجرا کردند. – افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان از شهریور برای کلیه مستمری بگیران سایر سطوح بیمه اجتماعی در نظر گرفته می شود.

حائی اسماعیلی گفت: مستمری بگیران سایر رده ها کسانی هستند که بیش از حداقل مستمری دریافت می کنند و حدود 800 تا 850 هزار نفر هستند و تحت عنوان سایر رده ها افزایش 38 درصدی علاوه بر 515 هزار تومان و حداقل دستمزد. . در نظر گرفته شده است. مستمری بگیران هم همینطور، کسانی هستند که حداقل مستمری را که با تصمیم دیوان عالی کشور مبنی بر افزایش 57 درصدی آن اجرا شد، دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید  قربانی های روزانه تاج دو برابر شد! آخرین علائم Omicron

وی برای آن دسته از مستمری بگیرانی که 10 درصد افزایش حقوق و مستمری به اضافه 650 هزار تومان دریافت کردند، گفت: این دسته از مستمری بگیران در ماه های گذشته و از اول فروردین ماه 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان افزایش دریافت کردند. و از اول شهریور ماه حقوق آنها بر اساس 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان صادر می شود.

دولت اصلاحیه افزایش حقوق بازنشستگان SO را پذیرفته و قرار است از شهریور ماه حقوق بازنشستگان بر مبنای جدید پرداخت شود.

افزایش 38 درصدی به اضافه مبلغ ثابت 515 هزار تومانی، شیوه جدید پرداخت حقوق مستمری بگیران بدون حداقل دستمزد خواهد بود که کاملا منطبق بر مصوبه دیوان عالی کشور در خصوص افزایش حقوق است.

در شرایط جدید ایجاد شده، سوال این است که مابه التفاوت افزایش 30 درصدی مستمری در پنج ماه گذشته چگونه تسویه می شود؟

از نظر حقوقی، دفتر دولت جمهوری اسلواکی موظف است تغییرات جدیدی را در حقوق بازنشستگی از ابتدای ماه آوریل در نظر بگیرد، به این معنی که تمام مستمری بگیرانی که از ابتدای سال جاری بازنشسته شده اند در نظر گرفته می شود. . این افزایش

تا پایان مرداد ماه مبنای افزایش حقوق مستمری بگیران سایر رده های سازمان تامین اجتماعی 10 درصد بود. البته به مستمری بگیرانی که حقوق ماهیانه آنها بین حداقل مستمری تا 10 میلیون تومان بود، 650 هزار تومان دیگر اضافه شد.

این افزایش در خرداد ماه تکمیل شد و تا مرداد ماه مابه التفاوت دو ماه اول سال حساب باز شد.

در حال حاضر مستمری مرداد طبق لیست منتشر شده از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود، بنابراین در پایان این ماه هیچکس 10 درصد افزایش تامین اجتماعی بدهکار نیست. سازمان.

بیشتر بخوانید  اخبار جدید در مورد مذاکرات وین/آمریکا در فرصت مناسب پاسخ داده خواهد شد

اما ممکن است از شهریورماه که مصوبات جدید حقوق بازنشستگان به تصویب برسد، مهلت اعمال افزایش جدید حقوق معوقه پنج ماه اخیر به تدریج با بازنشستگان تسویه شود.

یعنی مابه التفاوت یکی از ماه های قبل همزمان با مستمری شهریور پرداخت می شود.

اگر این اتفاق بیفتد، انتظار می رود که این ادعا در پایان ژانویه تسویه شود.

<п>اعلامیه آخرین اخبار حقوق بازنشستگان اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید