اخبار فوری درباره حقوق بازنشستگان



به گزارش سلام نو، حقوق بازنشستگان همواره یکی از چالش برانگیزترین موضوعات در بررسی حساب های بودجه بوده است که حقوق بازنشستگان سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومانی تعیین شده است. اخیرا بازنشستگان خواستار توجه بیشتر به موضوع افزایش حقوق در بودجه هستند و در چند ماه اخیر اعتراضات زیادی را برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان به راه انداخته اند که آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را می خوانید.

یک کارشناس حوزه کار افزایش 38 درصدی حقوق را شامل کلیه مستمری بگیران سایر سطوح بیمه اجتماعی (کسانی که بیش از حداقل مستمری دریافت می کنند) را شامل می شود، گفت: از شهریور ماه برای همه مستمری بگیران 38 درصد افزایش حقوق سالانه اعمال می شود. سایر سطوح اعمال می شود و مبلغ مابه التفاوت از 1 آوریل واریز می شود.

وی ادامه داد: معتقدم پس از ابلاغ وضعیت قانونی مجلس از نظر مغایرت مصوبات دولت با مصوبه شورای عالی کار برای حق مسکن، بحث تغییر حق مسکن کارگری یا کاهش آن به 550 هزار تومان مطرح شد. باز است. خود به خود حذف شد و به عنوان دولت تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان را پذیرفت و اعلام کرد که همان مبلغ 650 هزار تومان در زمینه حق مسکن کارگران رعایت شود، اما با توجه به مشغله ها و مشکلات دولت، کمیته دبیرخانه دولت باید بر این امر نظارت کند. موضوع.

این کارشناس حوزه کار تاکید کرد: در بحث راه حل قانون مسکن، دولت باید ابلاغ رسمی بدهد تا مراحل قانونی طی شود و راه حل به وزارت کار برگردانده شود و از طریق وزارتخانه به کارفرمایان اطلاع رسانی شود. تا بتوانند آن را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید  بازیگر سریال جومونگ درگذشت | سرطان این بار او را امان نداد

هی اسماعیلی گفت: جلسات هیئت دولت هفته ای دو بار برگزار می شود و این هفته فرصت خوبی است تا دولت به صورت رسمی مصوبه ای در خصوص حق مسکن ابلاغ کند تا در شهریور ماه که مستمری ها افزایش می یابد کارگران از حق مسکن به طور کامل برخوردار شوند.

وی در عین حال به افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: افزایش حقوق 38 درصدی شامل تمامی مستمری بگیران سایر سطوح بیمه اجتماعی است که باید 515 هزار تومان اضافه پرداخت شود و سازمان بیمه اجتماعی بر اساس صدور این مبلغ از اول سال تصمیم گیری خواهد کرد.

حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می یابد؟

این کارشناس کار بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی پیش از این افزایش حقوق 10 درصدی به اضافه مبلغ 650 هزار تومان را طبق آنچه دولت اعلام کرده بود و اکنون بر اساس اعلام دکتر زاهدی وفا – سرپرستی اجرا کرد. – افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان از شهریور برای کلیه مستمری بگیران سایر سطوح بیمه اجتماعی لحاظ می شود.

حائی اسماعیلی گفت: مستمری بگیران سایر مقاطع به کسانی گفته می شود که بیش از حداقل مستمری دریافت می کنند و حدود 800 تا 850 هزار نفر هستند و تحت عنوان سایر رده ها افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان و حداقل حقوق در نظر گرفته شده است. مستمری بگیران هم همینطور هستند کسانی هستند که حداقل مستمری دریافت می کنند که رای دیوان عالی کشور مبنی بر افزایش 57 درصدی آنها اجرا شده است.

وی در خصوص آن دسته از مستمری بگیرانی که بر اساس افزایش 10 درصدی به اضافه 650 هزار تومان حقوق و مستمری دریافت کردند، گفت: این دسته از مستمری بگیران در ماه های گذشته و از اول فروردین ماه 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان افزایش دریافت کردند. دریافت می کنند و از اول شهریور ماه حقوقشان بر اساس 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان صادر می شود.

بیشتر بخوانید  قیمت دلار امروز یک کانال سقوط کرد | قیمت دلار، یورو و درهم امروز شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲

دولت اصلاحیه مصوبه افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی را پذیرفته و قرار است از شهریور ماه حقوق بازنشستگان به صورت غیرحداقلی بر مبنای جدید پرداخت شود.

افزایش 38 درصدی به اضافه مبلغ ثابت 515 هزار تومانی، شیوه جدید پرداخت حقوق بازنشستگان بدون حداقل دستمزد خواهد بود که انطباق کامل مصوبه دیوان عالی کشور در خصوص افزایش حقوق است.

در شرایط جدید ایجاد شده، سوال این است که مابه التفاوت افزایش 30 درصدی مستمری در پنج ماه گذشته چگونه تسویه می شود؟

از منظر حقوقی، اداره دولتی SO موظف است تغییرات جدید مستمری را از ابتدای فروردین ماه در نظر بگیرد، بدین معنی که کلیه مستمری بگیرانی که از ابتدای سال جاری جزو مستمری بگیران هستند، مابه التفاوت را در نظر خواهند گرفت. این افزایش

تا پایان مرداد ماه مبنای افزایش حقوق مستمری بگیران سایر رده های سازمان بیمه اجتماعی 10 درصد بود. البته بازنشستگانی که حقوق ماهیانه آنها بین حداقل مستمری تا 10 میلیون تومان بود، 650 هزار تومان دیگر اضافه شد.

این افزایش در ماه ژوئن نهایی شد و تا مرداد ماه مابه التفاوت دو ماه اول سال با کاربران حساب باز شد.

در حال حاضر مستمری مرداد ماه طبق لیست منتشر شده سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود، بنابراین در پایان این ماه هیچ فردی بابت بدهی معوقه بابت افزایش 10 درصدی تامین اجتماعی بدهی ندارد. سازمان.

اما ممکن است از شهریورماه که مصوبات جدید حقوق بازنشستگان به تصویب برسد، مهلت اعمال افزایش جدید حقوق معوقه پنج ماه گذشته به تدریج با بازنشستگان تسویه شود.

این اتفاق به این معنی است که مابه التفاوت یکی از ماه های قبل همزمان با پرداخت مستمری شهریور ماه پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید  حمایت جدی پتروشیمی اروند از صنایع‌دستی بندرماهشهر

اگر این اتفاق بیفتد، پیش بینی می شود که این ادعا در پایان ژانویه تسویه شود.

دیدگاهتان را بنویسید