مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اخبار جدید در مورد ساخت Engineer Kid 5!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


1400 «بچه های مهندس» در ماه رمضان برای چهارمین بار روی آنتن رفت. منظم بودن سفره های افطاری عامیانه امسال نیز اتفاقات جالبی را رقم زد. داستان کوادکوپتر با حضور علی غفاری از تلویزیون باز شد، بدون او داستان آرشیو 170 در فصل بعد لو رفت و تماشاگران ازدواج جواد و مرضیه را دنبال کردند. این اتفاق به حدی اهمیت پیدا کرد که عده ای در فضای مجازی از رفتار مرضیه عصبانی شدند و خواستند هر چه زودتر این دو نفر به هم بپیوندند.


بچه مهندس 5

اگرچه حسن وارسته و همکارانش در گروه فیلمنامه نویسی تمام تلاش خود را کردند تا سریال قدم های درستی بردارد، اما عجله و کار فشرده این مجموعه تلویزیونی اجازه نمی دهد کاوری و همکارانش با این کیفیت آهنگسازی، پرداخت، شخصیت پردازی و بازی کنند. و به طور مناسب برو جلو. تا جایی که برخی کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که سریال هایی مانند «بچه مهندس» باید با کارگردان و عوامل قدیمی خود همکاری کنند، بهتر است به هر قیمتی روی آنتن برود. با وجود بازیگران خوبی مثل ثریا قاسمی و فرهاد گمیان نتوانستند نقاط ضعف اصلی بازیگران جدید را پوشش دهند. محمدرضا رهبری اگرچه در «میوه ممنوعه» بازی خوبی داشت، اما نتوانست آنطور که باید و شاید در دوران بهبودی و بیماری جواد جوادی، داستان را باورپذیر کند.


بچه مهندس 5

اما فارغ از اینکه فصل پنجم «بچه مهندس» ساخته شد یا نه، حرف و حدیث های زیادی را به وجود آورد. حسن وارسته فیلمنامه نویس این سریال در مصاحبه ای به نکته ای اشاره کرد که تفکر را برانگیخت که شبکه دو به سرعت آن را تکذیب کرد. وی گفت: در حال حاضر پروژه «بچه مهندس» و برخی پروژه های دیگر همکاران ما متوقف شده است تا نظر نهایی از طریق آقای جبلی و شورای معتمد ایشان ارائه شود.

بیشتر بخوانید  سارا صوفیانی در کنار همسر و دخترش سال نو مبارک!

وی حتی خاطرنشان کرد: به هر حال ساخت فصل جدید تصمیمی است که مدیران شبکه گرفته اند و حتی مخاطبان هم دوست داشتند کار ادامه پیدا کند. البته در فصل چهارم «بچه مهندس» خداحافظی کردم و نه به این حس که سریال «دوست ندارم، ترجیح می دهم کار دیگری شروع کنم».

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو در این گفتگو این صحبت ها را تکذیب کرد و گفت: فصل پنجم «جنگ مهندسان» برخلاف شنیده ها متوقف نشد. اقدام سریال مورد تایید سازمان قرار گرفت اما با توجه به آسیب شناسی سریال در فصل چهارم، نیاز به نگارش سریال زیر نظر آقای علی غفاری کارگردان سه فصل اول و با هماهنگی شبکه ساخت فصل پنجم سریال «بچه مهندس» برای سال آینده از شبکه دو به تهیه کنندگی آقای سعید سعدی و کارگردانی آقای علی غفاری برنامه ریزی شده است.

این روزها علی غفاری و سعید سعدی در حال آماده سازی سریال نوروزی «خداد» برای شبکه دو هستند. وی علاوه بر اعلام آخرین وضعیت این مجموعه تلویزیونی که در جاده ساوه بعد از رباط کریم در حال تصویربرداری است و بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است، به این سوال درباره ساخت سری پنجم «مهندس کوچولو» و کارگردانی آن پاسخ داد. . در ادامه می‌آید: سیما برای تولید فصل پنجم «مهندسین جلف» جدی است و خداداد را برای تعطیلات نوروزی مخاطبان تلویزیون آماده می‌کنم تا انشالله مردم از دیدن این سریال لذت ببرند.»


بچه مهندس 5

سریال «بچه مهندس» تاکنون در چهار فصل تولید شده است. فصل اول این مجموعه تلویزیونی توسط سجاد ابوالحسنی و فیلمنامه فصل دوم تا چهارم سریال حسن وارسته نوشته شده است. سه فصل این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی علی غفاری و فصل چهارم به کارگردانی احمد کاوری و سعید سعدی نیز تهیه کنندگی این مجموعه تلویزیونی را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید  داستان طنز در مورد مسافر در اتوبوس!

فصل اول در 30 قسمت در ماه مبارک رمضان سال 1397 از شبکه دوم سیما پخش شد. پخش فصل دوم این سریال نیز از آذرماه 1397 آغاز شد و در بهمن ماه 1397 به پایان رسید. فصل سوم این سریال در ماه مبارک رمضان سال 1399 پخش شد. فصل چهارم در ماه رمضان 1400 پخش شد با این تفاوت که در فصل چهارم ابتدا اعلام شد روزبه حصاری نقش جواد جوادی را مانند فصل قبل بازی خواهد کرد اما به دلیل اختلاف نظر حصاری با سعید سعدی و احمد کاوری. محمدرضا رهبری جایگزین وی شد.

داستان این سریال در تاریخ معاصر و در سه مرحله کودکی، نوجوانی و جوانی پسربچه ای روایت می شود که در کودکی به دلیل اینکه پدرش نمی خواست به دنیا بیاید رها شده بود و او را به قمار فروخت تا پولی دربیاورد. شب بعد از چند ماه که به خانه می آید و بچه را پیدا می کند. با همسرش دعوا می کند و مادر و فرزند از خانه بیرون می روند. مادر کودک را به پرورشگاه می فرستد و نام کودک را جواد جوادی می گذارند و داستان زندگی جواد در سه فصل دیگر ادامه دارد. جونا تدجون در کودکی نقش جواد جواد (فصل اول)، مانی رحمانی در نوجوانی در نقش جواد جواد (فصل دوم)، روزبه حصاری در فصل سوم نقش جواد جوانی و محمدرضا رهبری این نقش را در این فصل ادامه دادند. .

با همه این تفاسیر و انتقادات، «بچه مهندس» اگر بخواهد فصل پنجمی داشته باشد، خیلی خلاصه و اصولی تر وارد عرصه می شود; کار شدید و شتاب‌زده و رفتار مستقیم به عاقبت آسیب می‌زند. اگرچه «بچه مهندس» شروع و پایان خوبی داشت، اما می توانست مدافع موفقیت خیلی بهتری از فصل های قبل باشد. فیلمنامه، دغدغه‌ها و بسیاری از قسمت‌های قدرتمند سریال نشان می‌دهد که آنها می‌خواستند خیلی بهتر از این باشند، اما زمان کوتاه اجازه نداد دیگر این ظرافت‌ها و جزئیات اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید  تبریک احساسی رضا صادقی به دخترانش به مناسبت روز دختر!


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *