اخبار جدید از نحوه تحصیل دانش آموزان در مدارس



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده در خصوص آخرین آمار واکسیناسیون، حدود 92.5 درصد دانش آموزان 12 تا 18 ساله به این بیماری مبتلا هستند. دوز اول و 75 درصد دانش آموزان دوز دوم را نیز دریافت کردند. این میزان برای مربیان و معلمانی که اولین دوز و 86 درصد دوز دوم واکسیناسیون کرونا را دریافت می کنند، 92 درصد است.

وی افزود: سیاست وزارت بهداشت تزریق نوبت سوم واکسیناسیون است که باید در دستور کار فرهنگیان قرار گیرد. در حال حاضر حضور مدارس و توسعه آموزش حضوری مصوب شده است و باید میزبان دانش آموزان و فرهنگیان باشیم.

جزئیات وضعیت بازگشایی مدارس

ستاری فرد در خصوص آخرین وضعیت بازگشایی مدرسه و جزئیات آن ادامه داد: با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی ویروس کرونا مبنی بر لزوم حضور در آموزش و پرورش، این مهم باید از طریق شورای مدرسه و با همکاری شورا مدیریت شود. والدین. “اتحادیه”. در مناطق روستایی و کم جمعیت و مدارس با تراکم طبقاتی کمتر حضور دانش آموزان می تواند 5 روز در هفته باشد اما باید نظارت بر وضعیت منطقه و دانش آموزان از نظر بیماری نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در مدارس روستایی و کم جمعیت از دیرباز کلاس ها در مدارس برگزار می شود. در دوره اول و دوم متوسطه یعنی از پایه هفتم تا دوازدهم تمام امتحانات پایان ترم اول به طور کامل قبول می شد، اما باید آموزش مستقیم در کلان شهرها و مناطق پرجمعیت به ویژه در تهران و شهرستان های کشور توسعه یابد. نیمسال دوم. ترم، بحث افزایش تراکم کلاس ها و ساماندهی خدمات ترافیکی مدارس موضوعی جدی است که مدیران مدارس باید به آن بپردازند.

بیشتر بخوانید  قارچ سیاه به یک شهر دیگر در ایران رسید / ‍ ۶ نفر مبتلا شدند -

شرایط لازم برای حضور دانش آموزان در مدرسه

ستاری فرد با تاکید بر اینکه ستاد ملی ویروس کرونا برای حضور در تمرینات نیازمند فاصله اجتماعی و پوشش ظاهری است، افزود: توصیه می‌شود ضمن رعایت این مهم و ساماندهی سرویس‌های مدارس به ویژه در شهر تهران و مدیریت تراکم کلاس‌های درس اقدامات لازم انجام شود. که دانش آموزان به صورت دو نفره و به صورت انفرادی و روزانه در کلاس ها شرکت کنند.

وی گفت: سیاست ما توسعه تدریجی آموزش حضوری و رصد وضعیت موجود با استفاده از سامانه پایش کووید 19 و همچنین توجه به ملاحظات و تصمیمات ستاد ملی تاج و تخت است زیرا حفظ سلامت دانش‌آموزان امری ضروری است. اصل برای ما و ضرورت است.

ستاری فرد گفت: با توجه به سختی بازگشت برخی از دانش آموزان و ایجاد بی انگیزگی برای حضور در کلاس، باید مشوق ها و انگیزه هایی را برای تسهیل بازگشت این عزیزان در نظر گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: باید علاوه بر تسهیل در تردد دانش آموزان به مدرسه، فعالیت هایی را برای جذابیت بیشتر فعالیت ها و برنامه های مدرسه در دستور کار قرار دهیم. بنابراین با توجه به شرایط هر مدرسه و منطقه، ورزش روزانه در مدارس انجام می شود تا در مورد مسائل کم تحرکی، اجتماعی شدن و سیستم ایمنی دانش آموزان بحث شود.

دیدگاهتان را بنویسید