اخبار جدید از افزایش حقوق بازنشستگان



به گزارش سلام نو؛ به منظور تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، دولت اختیارات خود را به وزرای عضو به هیئت مدیره سازمان برنامه و بودجه واگذار کرد.

هیئت دولت به دستور رئیس جمهور برای نظارت بر بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از جلسات مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، اختیارات خود را برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان به هیات مدیره سازمان برنامه و بودجه منتقل کرد.

لازم به ذکر است طی روزهای اخیر محمد باکر کلیباف، رئیس شورای اسلامی شهر در نامه ای به حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، تصویب حق مسکن کارگران و افزایش حقوق بازنشستگان را خلاف قانون اعلام کرد.

به همین دلیل بر اساس ابلاغ رئیس مجلس مصوبه ۵۵۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران و تصویب افزایش ۱۰ درصدی مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی به دلیل تخلفات قانونی لغو شد.

لازم به ذکر است با لغو این مصوبه، حق مسکن کارگران به همان مبلغ ۶۵۰ هزار تومان مصوب شورای عالی کار بازگردانده شد و در خصوص مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان، دولت یا باید به تصویب برسد. تصمیم یا ارائه رای به سازمان بیمه اجتماعی جهت اصلاح عودت می گردد.

همانطور که در اطلاعیه رسمی دولت آمده است، هیات دولت راه دیگری را انتخاب کرد و برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، وزرای عضو اختیارات خود را به هیات مدیره سازمان برنامه و بودجه منتقل کردند.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همزمان با ارسال نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور گفت: دولت موظف است مصوبه هیات امنای صندوق و شورای عالی را در دستور کار قرار دهد. کار دوباره در دستور کار است و امیدواریم با این اقدام مجلس مبنی بر لغو مصوبه هیات وزیران فضای موافقت دولت با 38 درصد فراهم شود و هر چه سریعتر پرداختی به مستمری بگیران در کشور ابلاغ شود. . که با شماره جدید امکان پذیر است. / تسنیم

بیشتر بخوانید  جدیدترین وضعیت بورس/شاخص کل همچنان سردرگم است

دیدگاهتان را بنویسید