اخبار تکمیلی وام بازنشستگان


وام های بازنشستگی نامزدهای زیادی وجود دارد. وام های بازنشستگی از شرایط خاصی پیروی کنید. وام های بازنشستگی پول زیادی نیست. وام های بازنشستگی هر سال با تنش همراه است. شرایط جدید وام های بازنشستگی خواندن.

جزئیات جدید در مورد وام بازنشستگی

بازنشستگانی که از بانک ها برای دریافت تسهیلات 50 میلیون تومانی خواستار شدند، می گویند: حداقل درآمد خالصی که برای دریافت این وام با نرخ سود 18 درصد دریافت می کنند، 4 میلیون و 500 هزار تومان است.

36 ماه از پرداخت 50 میلیون تومان می گذرد و برای دریافت آن باید کسر حقوق از حقوق و فیش حقوقی 6 میلیون و 600 هزار تومانی تامین شود. اما این تنها شرط بانک ها برای متقاضیان نیست و نباید در شبکه بانکی بدهی به نام کارت اعتباری و اعتبار خرد مرابحه داشته باشند.

همچنین متولدین قبل از سال 1335 و بالاتر یعنی بالای 65 سال به دلیل عدم پذیرش بیمه نامه عمر باید نسبت به معرفی ضامن بازنشسته رسمی اقدام کنند.

این در حالی است که صندوق بازنشستگی بانک ها از تسهیلات 50 میلیون تومانی با نرخ سود 10 درصدی خبر داد. 4 بانک دولتی حاضر به پرداخت این تسهیلات به بازنشستگان بانکی هستند. این در حالی است که بازنشستگان بانکی در حال بازپرداخت تسهیلات 60 ماهه هستند.

بخشی از سود مزایای بازنشستگی برای بانک ها بر عهده خود بانک ها است. به عبارت دیگر در صورت پرداخت این تسهیلات به این دسته از مستمری بگیران با سود 15 درصدی، بانک ها 5 درصد را می پذیرند.

به نظر می رسد بانک ها بین بازنشستگان تفاوت قائل می شوند. در حالی که بسیاری از بازنشستگان غیربانکی به دلیل بدهی کارت اعتباری و سقف های ناکافی مستمری نمی توانند از این مزایا برخوردار شوند، اما به تنهایی کنار گذاشته شده اند.

بیشتر بخوانید  از تخریب مک‌دونالد در لبنان تا راکت‌های دوباره در تل‌آویو | فلسطین عقب نمی‌نشیند+ویدئو

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی گفت: همه مستمری بگیران می توانند برای ثبت نام وام ضروری مستمری بگیران و شاغلان اقدام کنند.

ثبت نام وام بازنشستگی مورد نیاز از اول آبان ماه آغاز شد. در ابتدا گفته شد که ثبت نام این تسهیلات منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی در سایت sabasrm.ir و کاملا رایگان و با بازه زمانی یک ماهه (تا پایان آبان ماه 1400) می باشد. .

سوالات از مردم پرسیده شد و برای پاسخ به این سوالات با محمود مرتضایی فرد مدیر کل صندوق بازنشستگی گفت وگو شد. مشروح این گفتگو را در ادامه خواهید دید؛

چرا سایت برای برخی از بازنشستگان باز نیست؟

مرتضایی فرد در پاسخ به این سوال گفت: همانطور که می دانید تعداد زیادی از مستمری بگیران برای دریافت این وام ثبت نام می کنند و با توجه به حجم زیاد مراجعه به سایت، برخی از مستمری بگیران برای ورود به سایت با مشکل مواجه شدند که خوشبختانه این مشکل برطرف شد. این مشکل به ثبت رسیده است.» بدون هیچ مشکلی انجام می شود، اما از بازنشستگان عزیز تقاضا داریم با توجه به مهلت یک ماهه ثبت نام، به تدریج نسبت به ثبت نام اقدام کنند، زیرا زمان ثبت نام تأثیری در اولویت بازپرداخت وام نخواهد داشت.

کدام بازنشستگان می توانند برای دریافت وام اقدام کنند؟

همه بازنشستگان و کارمندان می توانند برای این وام اقدام کنند. و وام های جدید بر اساس اولویت ها و مانده وام های قبلی پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید  واکنش اسکوچیچ به شایعات اخراجش از تیم ملی

وام مستمری ضروری به چند نفر تعلق می گیرد؟

این وام ها برای حدود 300 هزار نفر بازپرداخت می شود.

آیا مهلت ثبت نام برای دریافت وام مستمری ضروری تمدید می شود؟

در صورت لزوم و عده ای نتوانند در این مدت ثبت نام کنند، مهلت ثبت نام تمدید می شود، البته به نظر می رسد مدت زمان یک ماهه زمان مناسبی برای ثبت نام باشد.

چه کسانی برای دریافت وام اولویت دارند؟

به دلیل کثرت بازنشستگان، اغلب همه نمی توانند وام بگیرند و اولویت با افرادی است که هنوز از فرصت های اعتباری لازم استفاده نکرده اند و یا مجموع وام آنها کم است.

چه زمانی وام پرداخت می شود؟

بازنشستگانی که شرایط دریافت وام را دارند، اسامی آنها به همراه مرحله پرداخت از نیمه دی ماه در سایت قابل مشاهده است.

بازپرداخت وام چگونه است؟

این وام 36 ماهه بازپرداخت و از مستمری مستمری بگیران محترم کسر می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

اخبار مهم دولت در مورد سپرده جدید مستمری بگیران بازنشستگان باید بخوانند

صندوق بازنشستگی کشوری به مناسبت ثبت نام وام ضروری 12 میلیون تنی مستمری بگیران اطلاعیه ای صادر کرد.

پس از شروع ثبت نام اینترنتی وام ضروری 12 میلیون تومانی صندوق بازنشستگی کشوری از اول آبان ماه، وی به اطلاع می رساند که ثبت نام این تسهیلات منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری (قابل استفاده) است. از طریق تلفن همراه). ) در sabasrm.ir و به مدت یک ماه (تا پایان آبان 1400) کاملا رایگان.

لذا از مستمری بگیران و کارمندان تقاضا می شود از دادن اطلاعات بازنشستگی به افراد ناشناس با بازگشت تدریجی ظرف یک ماه خودداری کنند.

بیشتر بخوانید  انجام یک تمرین عمومی برای مدیریت مصرف برق در استان مرکزی

جزئیات ثبت نام اینترنتی وام پایه بازنشستگان کشوری از اول آبان ماه

ثبت نام اینترنتی وام ضروری مرحله اول 1401-1400 مستمری بگیران و مستمری بگیران در این صندوق از روز شنبه 10 آبان ماه به مدت 30 روز، منحصراً از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی در سایت sabasrm.ir آغاز شد.

این مزایا به مبلغ 12 میلیون تومان با اقساط 36 ماهه و با کارمزد 4 درصد ارائه می شود.

پس از پایان مهلت ثبت نام یک ماهه، سوابق متقاضیان شامل کل وام های دریافتی، مزایای سایر مزایا، میزان حقوق و شد بررسی و بر اساس میزان اعتبار اعطایی بانک صادرات و تعداد تسهیلات در اولویت قرار می گیرد. 300000 قلم است و اسامی آنها از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق منتشر خواهد شد.

پرداخت وام 12 میلیون تومانی مورد نیاز در سال 1401-1400 به حساب «واجدین شرایط» به صورت ماهانه و بر اساس جدول زمانی منتشر شده در سایت انجام می شود که اطلاعات آن پس از انتشار نتایج منتشر خواهد شد. مشخص.

گفتنی است، وام ضروری بازنشستگان و مستمری بگیران در کشور پیش از این بالغ بر 10 میلیون تومان بود.

منبع: صندوق بازنشستگی کشوری

دیدگاهتان را بنویسید