اخبار بازنشستگان کشوری قطره | حقوق قطعی بازنشستگان تامین اجتماعی شهریور ۱۴۰۳


photo 2024 09 07 15 27 04

ابلاغ ‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی و وزارت دفاع

🔸معاون اول رئیس‌جمهور اصلاحیه آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

🔸مطابق این مصوبه، واژه «خالص» حذف و در انتهای جزء مذکور، عبارت «پس از کسر حق بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد با رعایت بند «ث» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور» اضافه می‌شود.

نادیده‌گرفتن سه‌جانبه‌گرایی و نمایندگان کارگری بزرگترین چالش کارگران با آقای مرتضوی بود

🔸ناصر چمنی (فعال کارگری):بزرگترین چالشی که در دوره پیشین وزارت کار با آن دست و پنجه نرم می‌کردیم، تلاش آقای مرتضوی برای از بین بردن سه‌جانبه‌گرایی و نادیده گرفتن نمایندگان کارگری بود. خصوصاً در جلسه تعیین دستمزد در شورای عالی کار که بدون امضاء نمایندگان کارگری، افزایش حداقل مزد را تصویب کردند.

🔸علاوه بر این، عدم التزام به اجرای قانون از دیگر مشکلات جامعه کارگری در وزارت کار قبلی بود که هیچ قدم موثری در راستای اجرای قانون کار برنداشتند. آقای مرتضوی تنها وزیر کاری بود که اصلاً کارگران را نمی‌دید و یا نمی‌خواست ببیند! بدتر از این نمی‌شود که وزیر کار یک کشور، کارگران را در نظر نگیرد!

قانون متناسب‌سازی برای همه بازنشستگان است

🔸عید علی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین:بازنشستگان تأمین اجتماعی،باز هم از متناسب‌سازی عقب ماندند و هنوز خبری ازپرداخت مبلغ متناسب‌سازی به حقوق آنها نیست.صندوق تأمین اجتماعی تنها صندوقی است که منابع آن از سوی اعضای آن،یعنی کارگران بدون کمک دولت تأمین میشود، اما هر وقت که ازپرداخت حق وحقوقِ این صاحبانِ اصلی صحبتی می‌شود، به بهانه‌ی کمبودِ منابع وناترازی درآمد وهزینه،قضیه را فیصله میدهند

بیشتر بخوانید  قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ در بازار + جدول

🔸ما خواستار پراخت مبلغ متناسب‎‌سازی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم.اگرچه معتقدیم این مبلغ بسیار ناچیز است ونمیتواند عقب‌ماندگی‌های این سال‌ها را جبران کند، اما پایِ همین مبلغ کم هم می‌ایستیم و اجازه نمیدهیم اینبار نیزحقوق بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی پایمال شود

دیدگاهتان را بنویسید