مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

احیای هزار و 300 واحد راکد با ۲۴ هزار نفر اشتغال در دولت سیزدهم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شاتی، محمدمهدی برادران افزود: حدود 215 چالش و مشکل عمده مربوط به واحدهای صنعتی در 20 عنوان خلاصه شد و عمده موضوعات در حوزه های بانکی، مالیاتی، مواد اولیه، گمرکی و تامین اجتماعی بود.

499 واحد بانکی تملک شده غیرفعال هستند

وی بابیان اینکه تعداد واحدهای صنعتی کشور بیش از 73 هزار واحد بوده است ادامه داد: 12 هزار واحد از این واحدها رکود داشتند و 499 واحد نیز توسط سیستم بانکی تملک شد که غیرفعال هستند.

معاون صنایع دولتی وزارت صمت سرمایه در گردش را دغدغه اصلی واحدهای تولیدی دانست و تصریح کرد: در این راستا طرح تامین مالی زنجیره ای با هماهنگی و همکاری سیستم بانکی در دستور کار قرار گرفته است.

تدابیر تحول وزارت صمت با رویکردی جدید

برادران همچنین به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه صنعت عمومی با رویکرد تحول آفرین اشاره کرد و افزود: اصلاح ساختار بازار کالاهای اساسی، اصلاح ساختار بازار کالاهای واسطه ای و نهایی، شفاف سازی جریان کالاها، سرکوب قاچاق، جعل و کالاهای تقلبی، معدن و تجارت با رویکردی جدید است.

ما برای بهبود فرآیندها تلاش می کنیم

وی بابیان اینکه برخی از روش های فعلی همچنان در حال اجراست و آثار این روش ها می تواند تا دو سال نیز ادامه داشته باشد، گفت: مردم انتظار تغییر روش ها را دارند، بنابراین به دنبال بهبود فرآیندها هستیم و برنامه های تحول بر روی آن متمرکز شده است. .

ما باید به شکست های گذشته در ایجاد اختلال در جهش ها و محدودیت های تولید رسیدگی کنیم

معاون صنایع دولتی وزارت صمت همچنین بیان کرد: البته امسال با توجه به ثبت نام سال به نام تولید، دانش و اشتغال، مسئولیت مضاعفی را دریافت کردیم. تبدیل شدن و اصلاح فرآیندها.

با تغییرات مدیریتی، شاهد اصلاح روندهای جاری در نظام بانکی هستیم

برادران با اشاره به اینکه برخی از فرآیندهای بانکی در سال های اخیر بر خلاف تولید عمل کرده است که باعث تعطیلی یا کاهش تولید بسیاری از واحدها شده است. وی ادامه داد: با تغییرات مدیریتی در نظام بانکی شاهد اصلاح روندها و فعالیت های جاری هستیم. در این راستا طرح زنجیره تامین مالی با همکاری خوب وزارت صمت، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بانک های عملیاتی برای اصلاح فرآیندها در حال اجراست.

روند رشد تولید در ماه های اخیر

وی گفت: آمارها نشان می دهد که رقابت پذیری، رشد کیفی و کمی در حوزه های مختلف تولید افزایش یافته است و برآورد می کنیم امسال نیز این روند ادامه داشته باشد و به تولید انبوه منجر شود. ، بهبود کیفیت و رقابت در بازارهای جهانی.

بیشتر بخوانید  پذیرای هر گفت‌‌‌وگویی با ایران هستیم

افزایش دستمزد باعث افزایش انگیزه کارگران و تشویق به تولید می شود

معاون صنایع دولتی وزارت صمت در خصوص افزایش دستمزدها نیز گفت: این افزایش اگرچه تولید را گران می کند، اما باعث افزایش وفاداری و انگیزه کارگران، افزایش راندمان و کیفیت تولید و تحریک تقاضا می شود. پیش بینی می شود که این روند در ماه های آینده باعث تحریک تولید و رشد اقتصادی شود.

دو رویکرد به پرسش مبتنی بر دانش

برادران در خصوص اشتغال افراد مبتنی بر دانش گفت: با دو رویکرد می توانیم این موضوع را دنبال کنیم، در یک رویکرد شرکت های دانش بنیان را به سمت صنعتی شدن سوق می دهیم و در رویکرد دیگر شرکت های صنعتی را به سمت دانش سازی سوق می دهیم.

ظرفیت هفت هزار شرکت دانش بنیان برای صنعتی شدن

وی بابیان اینکه حدود 7 هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، تصریح کرد: بسیاری از این شرکت ها فرصت حرکت به سمت صنعتی شدن، تولید انبوه و سرمایه در گردش بالا را دارند و نیاز به افزایش ظرفیت تولید خود در فرآیند صنعتی شدن و الحاق دارند. «افزایش هلدینگ های صنعتی.

توجه به شرکت های بزرگ دانش بنیان

معاون وزیر صنعت صمت بابیان اینکه مقام معظم رهبری بر اهمیت شرکت های بزرگ دانش بنیان تاکید کردند، گفت: این یکی از راهکارهای ماست. جلسه ای با مدیران شرکت های بزرگ و توانمند داشتیم تا در مورد ظرفیت های آنها در زمینه فناوری و استفاده از نوآوری صحبت کنیم.

برادران، همچنین بابیان اینکه در ساختار جدید، موضوع دانش بنیان در دستور کار دفاتر تخصصی و ادارات کل وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است، ادامه داد:

از مشاهیر و دانش آموزان برتر فرش دستباف تجلیل می کنیم

وی در خصوص فعالیت های مرکز ملی فرش ایران تاکید کرد: این مرکز زیر نظر معاونت صنایع دولتی وزارت صمت فعالانه به کار خود ادامه می دهد و 110 فرش معروف در 15 اردیبهشت امسال تجلیل می شود. جشن دانش آموزان برتر دارای قالیچه های دستباف خواهد بود.

احیای 35000 زنجیر فرش دستباف

معاون صنایع دولتی وزارت صمت درباره دیگر اقدامات مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستبافی که در تبریز بافته می شود و هم اکنون بیش از 50 درصد پیشرفت دارد در دنیا عرضه می شود. . جام به عنوان یکی از نمادهای ایران همچنین 35000 زنجیر فرش دستباف پس از گذراندن شرایط سخت تاج جان گرفت.

بیشتر بخوانید  خبرآنلاین - عکس | طعم بد کمیته ملی المپیک ایران ، حتی هنگام انتخاب ماسک

تاثیر تغییر رویکردها زمان بر است

برادران در بخش دوم سخنان ایشان بابیان اینکه سیاست ما فرافکنی و پسرفت نیست، گفتند: اما باید توجه داشت که با تغییر دولت برخی رویکردها به سرعت تغییر نمی کند، تاثیر تغییر رویکرد طولانی است. پایدار و اجرای کلیه طرح های تحول. این یک فرصت است، اما از مسئولیت ما برای حمایت از تولید و حرکت به سمت بهبود از طریق فرآیندهای اصلاح و تحول کم نمی کند.

حمایت از تولید داخلی با لغو تحریم ها ادامه دارد

وی در خصوص حمایت از تولید داخلی در شرایط پساتحریم گفت: با رفع تحریم ها تمرکز بر حمایت از تولید داخل ادامه دارد و پس از لغو تحریم ها مانند گذشته به سمت واردات بی رویه حرکت نخواهیم کرد. ” “

فعالیت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و جعل وزارت صمت زیر نظر معاونت کل صنعت

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در خصوص فعالیت های انجام شده در زمینه مبارزه با قاچاق کالا گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور فعال است و هر وزارتخانه ای از جمله وزارت صمت فعال است. سکوت ، ستاد خود را تشکیل داد صمت همچنین ستاد مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی را تشکیل داد که مسئولیت آن بر عهده معاونت صنایع دولتی وزارت صمت است.

مبارزه با لوازم یدکی خودروهای قاچاق و تقلبی برای رفع یکی از دغدغه های مردم

برادران در خصوص فعالیت های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صمت گفت: در یک ماه گذشته اقداماتی برای مبارزه با قاچاق، تقلبی و تقلبی قطعات خودرو که یکی از دغدغه های اصلی مردم است، انجام شده است. به نظرسنجی و نظرسنجی «در مرحله بعد وارد حوزه لوازم خانگی می شویم که مراحل بعدی مربوط به صنعت دخانیات، سیگار و دخانیات است و بعد از آن لوازم آرایشی و پوشاک.

الگویی در مبارزه با قاچاق قطعات خودرو ارائه کرده ایم

وی افزود: 17 راهکار و 71 اقدام راهبردی در زمینه مبارزه با قطعات خودروهای قاچاق، تقلبی و تقلبی داشته ایم. نظارت بر سطوح عرضه در استراتژی های ما در نظر گرفته نشده است.

تولید لوازم خانگی در سال گذشته بیش از 7 درصد افزایش داشته است.

معاون صنایع دولتی وزارت صمت با اشاره به برخی دستاوردها در حوزه لوازم خانگی تصریح کرد: در سال 1400 نسبت به سال قبل (1399) بیش از 7 درصد رشد تولید داشتیم. لوازم خانگی. و تولید 15 میلیون و 403 هزار دستگاه لوازم خانگی به 16 میلیون و 489 هزار دستگاه رسید.

بیشتر بخوانید  تصاویر دلخراش آتش‌سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود

رشد تولید 36 درصد برای ماشین لباسشویی و 9 درصد برای یخچال

برادران در خصوص سایر آمار تولید در این حوزه ادامه داد: تولید ماشین لباسشویی از یک میلیون و 187 هزار دستگاه به یک میلیون و 160 هزار دستگاه افزایش یافت و 36 درصد افزایش یافت. در تولید یخچال نیز 9 درصد رشد داشتیم و با 2 میلیون و 280 هزار دستگاه به 2 میلیون و 480 هزار دستگاه رسیدیم.

وی همچنین بیان کرد: در تولید تلویزیون از یک میلیون و 362 هزار دستگاه به یک میلیون و 488 هزار دستگاه و در تولید ماشین ظرفشویی از 71 هزار دستگاه به 125 هزار دستگاه رسیدیم.

تلاش می کنیم چرخه تولید لوازم خانگی را به نفع اشتغال، تولید ملی و مردم کامل کنیم

معاون وزیر صنعت صمت بابیان اینکه روند رشد صنعت لوازم خانگی ادامه خواهد داشت، گفت: اکنون بهترین زمان برای خرید است، لوازم خانگی کیفیت بالا و قیمت مناسب دارند و می خواهیم چرخه تولید را برای اشتغال، ملی تکمیل کنیم. تولید و مردم. همچنین برای کاهش مصرف انرژی محصولات لوازم خانگی برنامه ویژه ای داریم.

دستیابی به کاهش ارزش لوازم خانگی با افزایش عمق ساختار داخلی

برادران از کاهش ارزش گذاری لوازم خانگی خبر دادند و افزودند: کاهش ارزش لوازم خانگی از 1.5 میلیارد دلار به 1.2 میلیارد دلار با افزایش عمق تولید داخلی محقق شده است.

لوازم خانگی در ابتدای دولت سیزدهم قیمت گذاری می شود

وی با یادآوری اینکه لوازم خانگی با قیمت ابتدای دولت سیزدهم عرضه می شود، گفت: برگشت قبلی. البته یکی از راه های جلب اعتماد مصرف کننده افزایش تولید است.

انتشار سند راهبردی صنعت لوازم خانگی در ماه آینده

معاون صنایع دولتی وزارت صمت همچنین از ابلاغ سند راهبردی صنعت در ماه آینده خبر داد و گفت: این سند با همکاری کارشناسان، تشکل ها، انجمن ها و بخش خصوصی تدوین شده است.

برادران همچنین گفت: بر اساس اعلام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در زمینه مبارزه با قاچاق قطعات خودرو به مدل موفقی رسیده ایم که آن را به سایر کالاها از جمله لوازم خانگی نیز گسترش خواهیم داد.

شاتا

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *