مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

احکام دستگاه قضایی عربستان علیه بازداشت‌شدگان فلسطینی ظالمانه است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای صدور احکام ظالمانه علیه ده‌ها فلسطینی توسط دستگاه قضائی عربستان را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، این جنبش در بیانیه خود اعلام کرد: پس از صدور حکم دستگاه قضائی عربستان علیه ده‌ها نفر از برادران فلسطینی و اردنی‌مان شوکه شدیم. حماس افزود که این افراد جرمی مرتکب نشدند که محاکمه شوند، چه برسد به اینکه مستحق چنین مجازات سنگین و غیرقابل توجیهی باشند.

این بیانیه می‌افزاید: تمامی کاری که این افراد کردند، حمایت از ملت و مسأله فلسطین بوده است و هیچ اهانتی به عربستان و ملت آن نکردند.

حماس تاکید کرد: ضمن استقبال از اعلام برائت برخی بازداشت شدگان، صدور احکام ظالمانه در حق اکثریت افراد بازداشت شده را محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی فوری تمامی بازداشت شدگان و پایان دادن به رنج و ناراحتی آنان و خانواده‌هایشان هستیم.

روز گذشته هم محمود الزهار، عضو ارشد حماس در واکنش به صدور احکام ظالمانه آل سعود علیه فلسطینی‌ها گفت: احکام صادره سعودی علیه بازداشت شدگان قابل انتظار نبود. الزهار اعلام کرد که محاکمه بازداشت‌شدگان فلسطینی غیرقانونی است، مگر آن‌ها چه جرمی علیه عربستان مرتکب شده‌اند؟

وی افزود که احکام سعودی علیه بازداشت‌شدگان بنا به درخواست رژیم صهیونیستی بوده است، آیا اعطای کمک‌های مالی سعودی به افراد مستحق در فلسطین ارتکاب جرم علیه عربستان است؟

الزهار تصریح کرد که این احکام سعودی، سیاسی است نه قضائی چرا که فعالیت‌های «محمد الخضری» نماینده حماس قانونی بوده و او هیچ جرمی مرتکب نشده است. این رهبر جنبش حماس همچنین گفت که صدور احکام در عربستان با تغییر سیاست در این کشور، تغییر کرد و برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی ابزارهای مشخصی بکار گرفته شد.

بیشتر بخوانید  لیگ برتر فوتبال برابری صنعت نفت و نساجی در 45 دقیقه اول - اخبار فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم

وی با اشاره به اینکه مسئولیت این احکام بر عهده کسانی است که اجازه صدور داده‌اند، بر ضرورت آزادی الخضری بنابه دلایل انسانی با توجه به کهولت سن او تأکید کرد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز احکام سعودی صادره علیه بازداشت‌شدگان فلسطینی به اتهام حمایت از پایداری ملت فلسطین را محکوم کرد.

جهاد اسلامی تأکید کرد که این احکام غیرقابل توجیه و بر خلاف شریعت اسلامی و ارزش‌های عربی برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین است. منابع فلسطینی اعلام کردند: مقامات سعودی، «محمد العابد» از بازداشت‌شدگان فلسطینی را به ۲۲ سال زندان و «محمد البنا» را به ۲۰ سال زندان محکوم کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *