مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

احسان قویدل بدنساز درگذشت | بیماری سرطان سارکوم چیست

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


احسان قویدل، بدنساز، درگذشت و سرطان اسحاق قویدل و مرگ اسحاق قویدل و سرطان اسحاق قویدل علت مرگ اسحاق قویدل چیست؟

اسحاق قویدل قهرمان مازندرانی پرورش اندام ایران و جهان که عناوین زیادی در مسابقات داخلی و بین المللی سنگین وزن کسب کرده بود بر اثر سرطان چشم درگذشت.

اسحاق متولد 1366 در بابل مازندران است و در سال های اخیر با این بیماری سخت دست و پنجه نرم می کند.

گوایدل یک بدنساز مستقر در تورنتو، کانادا و دارای مدرک تربیت بدنی بود. وی بدنسازی را از سال 1364 آغاز کرد و در مسابقات متعدد فدراسیون جهانی بدنسازی و فیتنس شرکت کرد و عناوین مختلف ملی و بین المللی را کسب کرد.

وی در سال های 2007، 2010، 2012 و 2014 قهرمان پرورش اندام بود و تنها وزنه بردار مدال طلا در این رشته در کشور برای چهار سال متوالی بود. گوایدل از سال 2012 به صورت رسمی در تیم ملی حضور داشت و از سال 2012 تا 2016 موفق به کسب 4 مدال نقره و طلا شد.

او در سال 2016 با به رخ کشیدن اندام بی عیب و نقص و قهرمانی در مستر المپیای کویت و قهرمانی اورال موفق به دریافت دفترچه حرفه ای خود شد. قویدل در سال 2018 به عنوان اولین وزنه بردار حرفه ای تاریخ پرورش اندام ایران در مسابقات جهانی تورنتو کانادا شرکت کرد و این افتخارات باعث شد تا او را به «کوه ماهیچه ها» ایران بشناسند.

این چهره بین المللی بدنسازی قبل از ورود به بدنسازی در رشته کشتی فعال بود اما در سال 1397 به دلیل مصرف غیرقانونی مواد مخدر و متأسفانه ساعتی پیش پس از 3 سال مبارزه با این بیماری در شهر تورنتو کانادا در سن 34 سالگی به بیماری سارکوم مبتلا شد. سلفی دارفانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید  غیبت ۲ بازیکن خوب و موثر الهلال قطعی شد -

گفتنی است مستند زندگی اسحاق گاویدل و سرطان وی پس از مصرف مواد مخدر با نام رویای پوچی ساخته و پخش شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *