احداث یک شهر انرژی خصوصی در کوم نقش مهمی در رونق اقتصادی این استان دارد



محمود سیجانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تعمیر اساسی اولین شهر خورشیدی اختصاصی کشور در کیلومتر 20 جاده کوم – تهران که چند روز پیش با حضور مسئولان وزارت صنعت تسهیل شد ، معادن و تجارت ، استاندار قم و اعضای ستاد. رفع موانع تولید در استان انجام شده است ، وی افزود: استان قم قم به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص از ظرفیت ویژه ای برای تولید انرژی خورشیدی برخوردار است و بسیاری از سرمایه گذاران علاقه مند به استفاده از این توانایی تولید ثروت هستند.

وی با بیان اینکه فرماندار کوم و سایر مقامات استانی علاقه ویژه ای به حمایت از سرمایه گذاران در این بخش دارند ، افزود: تولید انرژی خورشیدی می تواند نیاز بسیاری از واحدهای صنعتی استان به برق پایدار را برآورده کند و بنابراین نقش مهمی در توسعه دارد از فعالیت های بیش از حد. “بنگاههای اقتصادی در كوم وجود دارد.

وی ادامه داد: با احداث این شهر انرژی ویژه در کوم ، زمینه تولید انرژی پاک در کشور بیش از گذشته فراهم می شود و همزمان چندین فرصت برای فعالیت های اقتصادی و ایجاد اشتغال وجود دارد.

سیجانی اظهار داشت: توسعه فعالیتهای اقتصادی تولید محور با توجه به موضوعات زیست محیطی همواره یکی از نگرانیهای جدی مسئولان و مردم کوم بوده و از این نظر احداث یک شهر انرژی ویژه در این استان می تواند پاسخ خوبی باشد به این نگرانی مهم “

وی گفت: با ایجاد این شهر تخصصی ، حضور صنایع انرژی كوم به روشی مطلوب تضمین می شود و این استان به یكی از مهمترین مراكز تولید انرژی پاک در كشور تبدیل می شود كه می تواند الگویی برای استانهای دیگر “

بیشتر بخوانید  بصیرت ملت ایران توطئه های دشمنان را خنثی کرد

شهر تخصصی صنعتی انرژی خورشیدی و صنایع وابسته اولین شهر تخصصی کشور در این منطقه است که توسط شرکت آینده سازان سیاره سبز ساخته شده و محلی برای تولید دستگاهها و قطعات مورد نیاز انرژی خورشیدی و فعالیتهای مکمل است کارخانه ها. برای الکترونیک. از جمله اینورتر ، سازه ، شارژر و سایر صنایع متصل می شوند که تخمین زده می شود 22000 شغل از طریق بهره برداری از این شهرستان ایجاد شود.

حجم سرمایه گذاری های انجام شده برای واحدهای صنعتی قم بیش از 73 تریلیون ریال است و این حجم از سرمایه گذاری های انجام شده در حدود 2400 واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از 60 هزار تن فرصت های شغلی ایجاد کرده است ، قم دارای هفت شهر صنعتی باشکوه ، ال -گادیر ، انتشارات ، سلفچگان ، محمودآباد ، ثامن الائمه (ع) – کانات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و چهار منطقه صنعتی خورآباد ، داستر ، سیرو و تاگرود ، که هر یک از موقعیت های ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری دارند ، تولید و مشغول است.

دیدگاهتان را بنویسید