احتمال فیبریلاسیون دهلیزی در ورزشکاران حرفه ای دو برابر می شود – آژانس خبر مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر به نقل از مدیسون شبکه، فیبریلاسیون دهلیز یک نبض نامنظم و اغلب سریع است که می تواند جریان خون را مختل کند. همچنین می تواند خطر سکته ، نارسایی قلبی و سایر مشکلات قلبی را افزایش دهد.

برای این مطالعه ، محققان 13 مطالعه منتشر شده بین سالهای در سال 1990 و دسامبر سال 2020 تجزیه و تحلیل شد. این مطالعه بیش از 70،000 شرکت کننده از جمله بیش از 6800 ورزشکار و بیش از 63،000 غیر ورزشکار را شامل می شود.

به طور کلی خطر رنج کشیدن به فیبریلاسیون دهلیزها در ورزشکاران حدود 2.5 برابر بزرگتر از افراد غیر ورزشکار بود. اما هنگامی که محققان بر روی شرکت کنندگان بدون عوامل خطر بیماری قلبی (مانند دیابت نوع 2 و فشار خون بالا) تمرکز کردند ، متوجه شدند که ورزشکاران تقریباً چهار برابر بیشتر در معرض خطر هستند. فیبریلاسیون دهلیز در مقایسه با افراد غیر رقیب آنها قائم هستند.

“جیمی مدرسه اداری»، رئیس تیم تحقیقاتی از دانشگاه کانتربری انگلیس ، در آن مربوط به وی می گوید: “احتمال وقوع” فیبریلاسیون “لابی به طور قابل توجهی برای ورزشکاران بزرگتر است.”

وی اظهار داشت: ورزشکاران جوان نسبتاً خطر نسبی برای ورزشکاران مسن دارند. فیبریلاسیون “آنها رو به سالن هستند.”

مطالعات همچنین نشان می دهد که خطر رنج کشیدن به فیبریلاسیون دهلیزها در ورزشکاران زیر 55 سال حدود چهار برابر بزرگتر از افراد 55 سال و بالاتر است.

ورزشکاران در ورزش ها مانند فوتبال ، راگبی یا نت بال ، که شبیه بسکتبال است ، در مقایسه با ورزش استقامتی مانند اسکی یا سواری با ریسک بالاتر فیبریلاسیون آنها رو به لابی قرار دارند.

بیشتر بخوانید  بازی های المپیک 2020 توکیو سهرابیان: فینالیست ملا می توانست معادلات را بشکند / نمی دانم چرا در ایران فقط با مسائل حاشیه ای برخورد می شود - اخبار ورزشی - اخبار ورزشی تسنیم

تحقیقات قبلی نشان داده است که فعالیت بدنی می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد متاسفم و با خطر کمتری از بیماری و مرگ همراه است. اما مطالعات نیز نشان می دهد و این سطح ورزش را با مشکلات قلبی ، از جمله افزایش می دهد فیبریلاسیون لابی متصل است.

دیدگاهتان را بنویسید