احتمال فوران دلتا تاج در هرمزگان بسیار زیاد است



دکتر فاطمه نوروزیان پنجشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تاکنون موارد مشکوک از نوع دلتا در استان مشاهده و نمونه گیری شده است اما هنوز تایید نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد شیوع دلتا در استانهای سیستان و بلوچستان هستیم که به دلیل مجاورت این استان با مناطق شرقی هرمزگان و ترافیک بین این مناطق ، احتمال شیوع این ویروس در هرمزگان وجود دارد. بسیار زیاد است. “

نوروزیان خاطرنشان کرد: یک مورد ویروس دلتا ماه گذشته در هرمزگان ثبت شد و به دلیل انتقال تنفسی ، ویروس قطعاً در همان مورد دفن نشده و احتمال زیادی وجود دارد که مواردی در هرمزگان وجود دارد که هنوز شناسایی نشده است. .

وی شایعترین علائم ویروس دلتا مانند سردرد ، آبریزش بینی ، گلودرد و بعدها تب و سرفه را بیان کرد و گفت: با این نوع جهش ، از دست دادن حس بویایی و چشایی بسیار کمتر مشاهده می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دلتا حدود 130 درصد سریعتر از ووهان و 70 درصد سریعتر از انگلیسی است و گفته می شود حتی اگر از فردی با دلتا کرونر عبور کنیم ، احتمال انتقال وجود دارد “

دکتر نوروزیان وضعیت در تمام شهرهای هرمزگان به جز بوموسی و بشاگرد را قرمز توصیف کرد و افزود: در حال حاضر حدود 10 هزار نفر دارای تاج در استان قرنطینه شده اند و در شرایط فعلی باید محدودیت های کرونر در شهرهای قرمز در استان وجود داشته باشد برآورده شده “

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با کشته شدن سه نفر مبتلا به بیماری کرونر قلب در استان شب گذشته ، تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس در هرمزگان به یک هزار و 449 نفر رسید.

بیشتر بخوانید  امکان ثبت چندین پرونده برای ثبت سفارش در شرایط بی سابقه تا سقف 500 هزار دلار - اخبار اقتصادی ایران - اخبار اقتصادی تسنیم

وی با بیان اینکه تعداد مرگ و میر ، بستری شدن و سرپایی در هرمزگان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است ، گفت: وضعیت بسیار بحرانی است و تنها در صورت همکاری انسانی و اعمال محدودیت های ویژه می تواند شرایط را کنترل کند.

به گفته این مقام مسئول ، در 24 ساعت گذشته 205 بیمار جدید در بیمارستان های هرمزگان پذیرفته شده اند و تعداد کل بستری در بیمارستان به 830 نفر رسیده است که 104 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند که یک آمار بسیار هشدار دهنده است .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سال گذشته در اوج قبلی تعداد بستری در حدود 400 تا 500 بیمار بود اما در این قله جدید بیش از 800 بیمار داریم.

دیدگاهتان را بنویسید