احتمال راه اندازی پیک Omicron در ایران تا دو هفته آینده چیست / تکلیف بازگشایی مدارس و دانشگاه ها چیست؟



وی افزود: با توجه به شیوع آمیکرون در جهان و کشورهای همسایه ما از جمله بحرین و کویت، به نظر می رسد در چند هفته آینده شاهد اوج گیری آمیکرون ها باشیم.

دکتر حمیدرضا یمعتی در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری تاج با اشاره به تصویب جلسه امروز گفت: جلسه امروز کمیته علمی در خصوص واکسیناسیون و آزمایش های تشخیصی بود که در این جلسه با بررسی های انجام شده در این جلسه بررسی شد. آخرین اطلاعات در مورد آمیکرون نیز مورد ارزیابی قرار گرفت. لازم به ذکر است با توجه به شیوع آمیکرون در کشورهای جهان و کشورهای اطراف از جمله بحرین و کویت به نظر می رسد در چند هفته آینده شاهد اوج گیری آمیکرون باشیم.

وی افزود: بنابراین با توجه به بحث آمیکرون که در کشور وجود دارد و طی چند هفته آینده شاهد اوج گیری جدید هستیم، توصیه توصیه شده اعضای هیات مدیره تاکید بر تزریق دوز سوم و انجام این اقدام بود. ” وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون حدود 9 میلیون نفر در کشور ما نوبت سوم را تزریق کرده اند، لازم است 40 تا 50 میلیون نفر دیگر نیز نوبت سوم را تزریق کنند و باید دوز سوم را تزریق کنند.

جماعتی ادامه داد: واکسیناسیون افراد زیر 18 سال نیز مورد تاکید است. افرادی که دو دوز تزریق کرده اند باید دوز سوم را در افراد 12 تا 18 ساله تزریق کنند. به همین دلیل واکسیناسیون آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: در عین حال در جلسه امروز بر واکسیناسیون کودکان 5 تا 11 ساله تاکید شد. این موضوع توسط کمیته علمی بررسی شده و نیاز به واکسیناسیون کودکان 5 تا 11 ساله به دلایل متعددی شناسایی شده است. یکی اینکه واکسیناسیون علیه کرونا در دنیا در این سن انجام شد و همچنین بر اساس مطالعات انجام شده اثربخشی واکسیناسیون در این سن و ضرورت آن مشخص شد و عوارض بسیار کمی داشت. بنابراین از آنجایی که عوارض جانبی جدی ندارد، به نظر می رسد این واکسیناسیون می تواند موثر باشد.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

وی گفت: نکته دیگر این است که از آنجایی که حدود 10 درصد جامعه ما بین 5 تا 11 سال سن دارند، واکسیناسیون این افراد می تواند از شیوع این ویروس و شیوع آن در جامعه جلوگیری کند. نکته دیگر اینکه با توجه به بحث بازگشایی مدارس، واکسیناسیون یکی از ضروریاتی است که باید انجام شود. با توجه به اینکه اگر مدارس باز باشند اما کودکان واکسینه نشوند، پیک ایمیکرون که بیشتر در کودکان بزرگتر دیده می شود، به خودی خود می تواند بحث بسیار موثری را ایجاد کند که می تواند منجر به بیماری در بین کودکان شود.

جماعتی خاطرنشان کرد: مطالعات سایر کشورها نیز نشان داده است که حدود 30 درصد از کودکان مبتلا به ایمیکرون هستند و یک سوم آنها در بیمارستان بستری هستند. با توجه به محدود بودن تعداد تابلوهای CU در کشور ما برای کودکان، این یکی از مواردی است که اگر مدارس باز شود و واکسن تزریق نشود در این سنین و این افراد مبتلا باشند و نیاز به KJ داشته باشند، می تواند در هر جای کشور باشد. بحران ایجاد کنید. به همین دلیل، کمیته علمی بر لزوم واکسیناسیون از 5 تا 11 سالگی تاکید کرد.

وی گفت: نکته دوم این است که با توجه به اینکه آمیکرون تقریباً در کشور ما رو به گسترش است و به احتمال زیاد طی دو تا سه هفته آینده به اوج خود می رسد، کمیته علمی معتقد است که بحث بازگشایی مدارس و دانشگاه ها باید به تعویق بیفتد و اینکه این کار را برای دو یا سه هفته آینده تکرار نکنید تا مشخص شود کجا کار می کنیم. اپیدمیولوژیست ها و آمار و اعضای کمیته علمی پیش بینی می کنند تا دو سه هفته آینده با اوج آمیکرون در کشور مواجه باشیم. بنابراین بازگشایی مدارس و دانشگاه ها کار معقولی به نظر نمی رسد. ما باید مراقب باشیم.

بیشتر بخوانید  ادعای رسانه آمریکایی: تکلیف برجام مشخص شد

وی در خصوص تعداد فعلی بیماران آمیکرون در کشور گفت: بر اساس گزارش ها بر اساس آزمایشات انجام شده حدود 500 بیمار گزارش شده است که بر اساس آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه های ما که تقریباً 27 درصد کل بیماران است. بیماران.” آزمایش‌هایی که هفته گذشته انجام شد: «او با آمیکرون مرتبط است، که نشان می‌دهد در یک هفته آنقدر افزایش یافته است که می‌تواند ظرف چند هفته به اوج خود برسد.

جماعتی با تاکید بر لزوم تزریق واکسن آنفولانزا گفت: یکی از مواردی که کمیته علمی بر آن تاکید دارد این است که واکسن آنفولانزا حتما باید در افراد پرخطر تزریق شود. زیرا در حال حاضر تعدادی از افرادی هستند که به عنوان آمیکرون در بیمارستان بستری شده اند و حتی مبتلا به آنفولانزا CU شده اند. بنابراین کمیته علمی بر لزوم تزریق واکسن آنفولانزا تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید