مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

احتمال حضور 4 میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین 1401

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور امروز در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی شهرستان کسرشیرین گفت: خوشبختانه همکاران ما در ادارات مختلف نیروی انتظامی. به خصوص جاده ها، از مدت ها قبل هماهنگی های لازم را انجام داده بودند، زائران اربعین از قبل به فکر سفر بودند.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها بین 3 میلیون و 500 تا 4 میلیون و 200 هزار نفر در مراسم اربعین امسال شرکت می کنند که تجربه سال های گذشته نشان داده است که بیش از 96 درصد از آن ها از مرزهای زمینی به عتبات عالیات می روند.

رئیس پلیس راه کشور همچنین با بیان اینکه بیش از 65 درصد زائران اربعین با خودروهای شخصی در چهار مرز مهران، شلمچه، چذابه و خسروی تردد می کنند، افزود: با این حال 8 هزار اتوبوس نیز از طریق جاده ای و حمل و نقل جابجا می شوند. سازمان حمل و نقل جاده ای را آماده کرده و زائران را به مرزهای مشخص منتقل می کنند.

وی طول راه های تردد زائران اربعین را یک هزار و 600 کیلومتر عنوان کرد و گفت: 640 کیلومتر آن در استان کرمانشاه قرار دارد که خوشبختانه اقدامات لازم برای مدیریت بار ترافیکی این مسیر و همکاران ما در این مسیر انجام شده است. استان آماده ارائه خدمات به زائران است.

افزایش تردد زائران اربعین امسال

هادیانفر در عین حال درباره پیش بینی افزایش سفر زائران اربعین گفت: این موضوع نگرانی هایی را در خصوص افزایش تصادفات رانندگی نیز ایجاد می کند و امیدوارم با همکاری زائران و ناوگان حمل و نقل عمومی بتوانیم در این زمینه اقدام کنیم. شاهد به حداقل رساندن تصادفات خواهیم بود و هیچ یک از هموطنان جان خود را از دست نمی دهند

بیشتر بخوانید  صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.

وی در پایان به فراهم بودن زیرساخت های لازم در کشور برای تامین امنیت زائران و مدیریت سفر آنها اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری دولت عراق، عاشقان امام حسین (ع) از این امر برخوردار شوند. فرصتی برای لذت بردن سفر بخیر و با خیال راحت در مراسم معنوی پیاده روی اربعین شرکت کنید و به شهر و دیار خود بازگردید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *