احتمال بارندگی در تهران / کیفیت هوا کاهش می یابد



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین طبق اعلام اداره هواشناسی تهران و بررسی پیش بینی ها و نقشه های هواشناسی ، هوای استان تهران طی چهار روز آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و امشب (8 آگوست) عصر و شب در استان احتمال وقوع باران. همچنین ، برای فردا و یکشنبه (9 و 10 آگوست) افزایش تدریجی دما پیش بینی می شود.

طبق پیش بینی های انجام شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوا ، صبح امروز (8 آگوست) در برخی مناطق پر رفت و آمد به دلیل جو نسبتاً آرام و تجمع آلاینده ها در ساعات اخیر ، کیفیت هوا در یک گروه ناسالم برای گروه های آسیب پذیر قرار خواهد گرفت.

به تدریج ، با افزایش بی ثباتی جوی همراه با وزش باد موثر در طول روز ، پخش آلاینده ها تسهیل می شود. با این حال ، وجود عوامل کافی در ساعات مشخص بعد از ظهر باعث تولید آلاینده های “ازن” می شود ، که به نوبه خود منجر به یک وضعیت ناسالم برای گروه های آسیب پذیر در برخی مناطق می شود. شرایط جوی مطلوب تا اواخر ادامه خواهد داشت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در حد قابل قبولی خواهد بود.

وزش باد م untilثر تا فردا صبح (9 آگوست) با شروع ترافیک در اولین روز هفته شرایط مناسبی را برای تجمع آلاینده ها فراهم نمی کند و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در مناطق ناسالم برای گروه های آسیب پذیر فراهم خواهد شد. افزایش سرعت باد در طول روز منجر به گسترش آلاینده ها می شود ، اما با افزایش دما فرصتی برای کاهش کیفیت هوا به دلیل تولید و افزایش غلظت آلاینده های ازن ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید  عکسی غیر رسمی از شاسی بلند پژو 4008 منتشر شده است

با ادامه وزش باد موثر تا آخرین ساعات فردا (9 آگوست) ، کاهش غلظت ذرات معلق پیش بینی شده و وضعیت قابل قبولی در بیشتر مناطق ایجاد می شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته “ذرات معلق زیر 2.5 میکرون” با میانگین 72 است و کیفیت هوا در پایتخت در شرایط قابل قبولی است. شاخص آلاینده در حال حاضر “ذرات معلق زیر 2.5 میکرون” با میانگین 81 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

۲۳۵۲۳۱

دیدگاهتان را بنویسید