احتمال افزایش موارد ابتلا به آبله میمونی در تابستان



آنچه دیگران می خوانند:

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بیانیه‌ای اعلام کرد که منطقه اروپا کانون بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین اپیدمی آبله میمون است که از نظر جغرافیایی خارج از غرب و مرکز آفریقا قرار دارد.

دفتر اروپایی WHO نگران است که لغو اخیر محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کووید 19 برای سفرها و رویدادهای بین‌المللی می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور برای انتقال سریع بیماری عمل کند.

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا گفت: در ماه‌های آینده، بسیاری از جشنواره‌ها و گردهمایی‌های برنامه‌ریزی‌شده زمینه‌های بیشتری را برای انتقال بیشتر این بیماری فراهم می‌کنند.

وی افزود: امکان انتقال بیشتر این بیماری در اروپا و سایر مناطق در تابستان زیاد است.

وی خواستار تقویت “همکاری بین دولتی و سازوکارهای تبادل اطلاعات، نظارت بیشتر و ارتباطات اجتماعی” برای جلوگیری از “گسترش اطلاعات نادرست آنلاین و از طریق منابع دیگر که می تواند پیامدهای منفی برای سلامت عمومی داشته باشد” شد.

همچنین دیروز (سه شنبه) آژانس بیمه سلامت بریتانیا (UKHSA) اعلام کرد که این کشور از هفتم ماه گذشته (مه) 190 مورد تایید شده آبله میمون را ثبت کرده است.

به گفته آژانس سلامت و ایمنی بریتانیا، خطر ابتلا به بیماری برای جمعیت بریتانیا کم است، اما این آژانس از مردم می‌خواهد هر گونه بثورات یا ضایعات جدید مانند لکه‌ها، زخم‌ها یا تاول‌هایی که در هر قسمت از بدنشان ظاهر می‌شود را در شین هوا گزارش دهند. مراقب باش.

بیشتر بخوانید  خودت توی خونه با سه شماره بستنی شکلاتی یخچالی درست کن! | طرز تهیه بستنی شکلاتی خانگی +ویدئو


دیدگاهتان را بنویسید