احتمال افزایش ذخیره معدن مس جانجا تا یک میلیارد تن



به گزارش شمانیوز ، وجیله الجعفری چهارمین نشست خبری صمیمانه خود را در یک ماه گذشته در روز سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۰۱ با خبرنگاران و فعالان رسانه ای برگزار کرد.

رئیس هیئت مدیره ایمیدرو در خصوص فعال شدن معدن جنجا در سیستان و بلوچستان گفت: پیش از این بسیاری معتقد بودند که نمی توان در این منطقه برداشتی انجام داد اما طی دو سال تحقیقات کارشناسان خارجی انجام شد. بررسی ها حتی از ژئوفیزیک نشان داد که برداشت و ذخیره سازی در این منطقه امکان پذیر است که 90 کیلومتر آن در حال حاضر به عنوان 8 کیلومتر شناخته شده است.

جعفری با اشاره به برنده شدن کنسرسیوم معدن جنجا گفت: هلدینگ صنایع و معادن غدیر، چادرملو، گل گهر، تایلی، گوهرزمین برنده مزایده معدن مس جنجا در سیستان و بلوچستان شدند.

وی ادامه داد: البته نظارت نکردیم اما در معدن سرمایه گذاری کردیم که امروز در یک منطقه بسیار خوب معدن اقتصادی جذب کرد و قرارداد 25 ساله برای عمر این معدن منعقد شد که 20 سال است. قدیمی ، ساعات کار و در 5 سال آینده، کنسرسیوم به ساخت کارخانه کنسانتره و راه اندازی اختصاص یافته است.

معاون وزیر صمت افزود: با عزم سرمایه گذاران تا پنج سال آینده احداث کارخانه تولید کنسانتره مس (ظرفیت سالانه حداقل 130 هزار تن) و ایجاد صنایع پایین دستی شرایط را برای تولید فراهم می کند. رشد.” و ایجاد اشتغال در منطقه».

وی افزود: با فعال سازی معادن جنجا در سیستان و بلوچستان، بخش خصوصی فعالیت خود را در معادن اطراف گسترش داده و آینده پر رونقی در انتظار آن مناطق است.

بیشتر بخوانید  فال روزانه پنجشنبه 6 بهمن

جعفری با تاکید بر اینکه در گذشته امنیت منطقه ضعیف بود، افزود: اکنون همان افرادی که باعث ناامنی شده اند در این معدن مشغول به کار هستند.

مدیر کل ایمیدرا امنیت، توسعه اقتصادی، افزایش اشتغال و رفاه مردم منطقه را از آثار تحقق پروژه مس جنجا ارزیابی کرد و افزود: با توسعه معادن و احداث فرآوری. واحدها

دیدگاهتان را بنویسید