اجرای 718 طرح آزمایشی ، عاملی برای توسعه مناطق روستایی در آذربایجان غربی



به گزارش ایرنا ، علاوه بر شهرهای فقیرنشین مانند چالدران و تکاب ، بسیاری از روستاهای این استان مرزی از محرومیت رنج می برند و این مشکل دلیل مهاجرت روستاییان به شهرهای کوچک و بزرگ ، شهرهای استان های همجوار و حتی مرکز کشور در سالهای اخیر.

اما در سال های اخیر ، یکی از اصلی ترین رویکردهای توسعه کشور ، توسعه روستایی بوده است و دهقانان در برنامه ریزی های دولت به اصطلاح “برجسته” شده اند و زمینه را برای بهبود وضعیت خود ، به ویژه در زمینه های معیشت ، رفاه و خدمات زیرساختی

از آنجا که مهمترین وظیفه دولتها توسعه زیرساختها برای توسعه بخشهای مختلف است ، این امر در سالهای اخیر برای بیرون كشیدن روستاها و پیشرفت مورد استفاده قرار گرفته است.

یکی از اقداماتی که در طی احتیاط و امیدواری دولت به طور جدی مورد توجه قرار گرفت ، توسعه روستایی بر اساس اجرای طرح آزمایشی بود که نتایج قابل توجهی نیز به همراه داشت. با این حال اقدامات گسترده دیگری نیز در توسعه روستاها انجام شده است.

روستاهای آذربایجان غربی پتانسیل منحصر به فردی برای توسعه اقتصادی دارند

در مورد استاندار آذربایجان غربی نیز ، وی در خصوص توسعه روستاهای استان معتقد است: روستاهای استان از نظر اقتصادی و اشتغال ظرفیت بی نظیری دارند و استفاده از این ظرفیت ها برای رونق اقتصادی استان ضروری است.

محمدمهدی شهریاری با بیان اینکه بیش از 3000 روستا در استان وجود دارد ، معتقد است که هر یک ظرفیت خاص خود را دارد و استفاده از این ظرفیت ها در بخشهای مختلف از جمله کشاورزی ، دامداری ، زنبورداری و صنایع دستی می تواند باعث تقویت اقتصاد و اشتغال در مناطق مختلف استان شود. آذربایجان غربی.

وی با اشاره به اینکه سالهاست که آذربایجان غربی به دلایل زیادی به دلیل بسیاری از شاخصهای توسعه از متوسط ​​کمتر بوده است ، اظهار داشت: خوشبختانه در سالهای اخیر موفق شده ایم شاخصهای توسعه استان را در برخی بخشها از جمله توسعه زیرساختها و رفاه به مناطق روستایی ارتقا دهیم. . “

بیشتر بخوانید  تحلیل گران دربازه جهت قطب نمای دلار و طلا چه می‌گویند؟

اما جدا از توجه مسئولان به روستاها و ظرفیت این مناطق ، هزینه میلیاردها وام توسعه روستایی اقدام دیگری است که توسط دولت مردان در آذربایجان غربی انجام شده است.

هزینه 7000 میلیارد ریال در مناطق روستایی آذربایجان غربی

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تمرکز ویژه بر توسعه روستایی گفت: طی چند سال گذشته 7000 میلیارد ریال برای توسعه روستایی استان هزینه شده است.

آیدین رحمانی ادامه می دهد: با وجود تحریم ها و محدودیت های مالی در کشور ، از سال 2016 تاکنون 5 هزار و 46 پروژه روستایی در آذربایجان غربی اجرا شده است که برای آن 4.740 میلیارد ریال هزینه شده و 13 هزار و 500 شغل ایجاد شده است.

اما علاوه بر هزینه های میلیاردی برای وام های توسعه روستایی ، توسعه امکانات اجتماعی برای روستاییان همیشه مورد توجه بوده است و مقامات استانی و کشوری از هیچ تلاشی برای تأمین خدمات اجتماعی روستاییان دریغ نکرده اند. در همین راستا ، بنیاد مسکن برای اتخاذ اقدامات مناسب برای توسعه روستایی اقدام کرده است.

اعطای اعتبار 1000 میلیارد ریال برای توسعه پروژه های آزمایشی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: 1000 میلیارد ریال برای اجرای طرح های آزمایشی در استان اختصاص یافته است که به زودی برای اجرای پروژه ها اختصاص می یابد.

محمود بدلی می افزاید که اجرای پروژه هادی در 718 روستای آذربایجان غربی قبلاً به پایان رسیده است كه 33٪ روستاهای استان را شامل می شود.

وی خاطرنشان می کند که از نظر جمعیت ، 65 درصد خانوارهای روستایی این استان شامل 186 هزار و 546 خانوار از طرح جامع مناطق روستایی بهره مند شده اند.

بیشتر بخوانید  با شیعیان مشکل نداریم مشکل ما حزب‌الله است

مدیرکل بنیاد ساخت مسکن در آذربایجان غربی احداث روسازی و روکش آسفالت ، احداث پیاده رو و بهسازی جاده ، احداث سد ، آماده سازی زمین در نظر گرفته شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه فاضلاب را از جمله موارد زیر دانست: اقداماتی که باید انجام شود در روستاهای بیش از 20 خانوار انجام شود.

بدلی معتقد است که اجرای طرح برای یک هادی روستایی برای سازماندهی و بهبود ساختار موجود ، چگونگی استفاده از زمین برای کارهای مختلف از جمله مسکونی ، صنعتی ، تجاری و کشاورزی ، امکانات سازماندهی و تجهیزات عمومی روستایی ضروری است.

وی افزود: در حال حاضر برای 2 هزار و 123 روستا با بیش از 20 خانوار در آذربایجان غربی ، از جمله 98 درصد روستاهای استان ، مطالعه طرح جامع تهیه شده و آماده اجرا است که با توجه به بودجه و اعتبار اختصاص یافته اجرا می شود .

اما در کنار توسعه محیط روستایی برای رفاه اجتماعی روستاییان ، توسعه و مقاوم سازی خانه های مسکونی نیز یکی از اقداماتی است که برای زیبایی و جذابیت بیشتر محیط روستایی با خانه های با دوام و ایمن در نظر گرفته شده است.

پایداری خانه های مسکونی را در 95،000 واحد روستایی شروع کنید

مدیرکل بنیاد مسکن در آذربایجان غربی معتقد است از 104 هزار متقاضی مقاوم سازی مسکن روستایی در استان ، حدود 95 هزار نفر پس از پایان قرارداد عملیات توانبخشی خود را آغاز کرده اند.

محمود بدلی می افزاید که حدود 92٪ از آنها عملیات تجهیز مجدد را به پایان رسانده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن در آذربایجان غربی تقویت واحدهای مسکونی در مناطق روستایی را از برنامه های فعلی بنیاد مسکن سازی انقلاب اسلامی دانست.

بیشتر بخوانید  مهدی رحمتی از سکوت الهام گلایه کرد

بدلی تأکید می کند که برنامه ریزی شده است سالانه 14000 خانه در مناطق روستایی در آذربایجان غربی با حمایت این نهاد و همکاری عمومی تقویت شود.

وی افزود: 258،450 خانه در مناطق روستایی در 2،900 روستای استان وجود دارد که 30٪ آنها احیا شده اند.

به منظور ایجاد یک محیط امن و خانه های پایدار برای روستاییان ، بهسازی اماکن مورد توجه جدی قرار گرفته است و در این راستا مسئولان با کمترین هزینه برای روستاییان امکان ساخت و بازسازی مسکن را فراهم کرده اند.

وام های اجاره ای در مناطق روستایی دو برابر شده است

در همین راستا مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی معتقد است وام ساخت مسکن روستایی با بازپرداخت 20 ساله به 100 میلیون تن افزایش یافته است.

محمود بدلی افزود: سقف وام برای بهسازی مسکن روستایی 50 میلیون تن بود که با پیشنهاد بنیاد مسکن و تصویب شورای دولت این سقف به 100 میلیون تن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه کارمزد این وام پنج درصد است و بازپرداخت وام 100 میلیون تن برای 20 سال است ، اظهار داشت: توزیع بانک و استانی این وام با کمک بانک مرکزی تسویه و ارسال شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت وام می توانند با تماس با دفاتر بنیاد مسکن استان پرونده قضایی خود را مطرح کنند ، افزود: اقساط ماهانه وام 100 میلیون تومانی 659000 است.

با این حال ، با تمام اقدامات انجام شده ، کارهای زیادی برای توسعه روستاهای آذربایجان غربی انجام شده است و امیدهای زیادی برای پیشرفت چشمگیر در این زمینه وجود دارد و آینده ای روشن برای روستاهای سایه دار ترسیم می شود از این فعالیت ها

دیدگاهتان را بنویسید