مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله متوقف شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، معاون محیط زیست سازمان محیط زیست از توقف پروژه پتروشیمی میانکاله خبر داد که پیش از این با انتقادات گسترده رسانه ها و کارشناسان محیط زیست مواجه شده بود.

معاون محیط زیست سازمان محیط زیست در نامه ای به مدیرکل شرکت پتروشیمی امیرآباد مازندران از توقف پروژه پتروشیمی میانکاله خبر داد و اعلام کرد: صدور مجوز پروژه منوط به انجام مطالعات تکمیلی و تاییدیه توسط سازمان محیط زیست است. سازمان محیط زیست. .

مسعود علیخانی در این نامه با تاکید بر لزوم بکارگیری مشاوران محیط زیست با رتبه سازمان برنامه و بودجه و نظارت بر یکی از دانشگاه‌های ذی‌صلاح منطقه، مطالعات تکمیلی از جمله ارزیابی پتانسیل زیست‌محیطی برای تکمیل واحدهای پتروشیمی و نمک‌زدایی و پروژه‌های بعدی را انجام می‌دهد. بررسی اثرات تجمعی نمک‌زدایی مناطق تحت مدیریت سازمان و اکوسیستم دریایی موظفند دامنه و اثرات آلاینده‌های گازی و پساب‌های صنعتی حاصل از فرآیند را بر اساس مستندات فنی پروژه (ارزیابی اثرات زیست‌محیطی) مورد مطالعه قرار دهند. برنامه مدیریت و پایش محیطی مناسب

وی تاکید کرد: صدور مجوزهای زیست محیطی منوط به نتایج مطالعات و بررسی های مذکور در کمیسیون ارزیابی سازمان محیط زیست است، لذا لازم است قبل از انجام مطالعات تکمیلی و صدور مجوزهای زیست محیطی از هرگونه اقدام اجرایی خودداری شود.

بیشتر بخوانید  آخرین خبر سیل در امامزاده داوود/ جسد بانوی جوان کشف شد
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *