اجرای پروژه های ملی در رودخانه بختیاری به کنترل سیل کمک می کند و امید به زندگی در دریاچه Des را افزایش می دهد



ایسنا / لرستان نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای پروژه های ملی در رودخانه بختیاری به کنترل سیلاب و افزایش امید به زندگی سد دس کمک می کند.

دکتر محمد هودابهسی در گفت وگو با ایسنا ، در مورد برنامه ریزی برای رودخانه بختیاری گفت: در رودخانه بختیاری به طول 194 کیلومتر ، برنامه هایی برای قرار گرفتن رودخانه در منطقه جغرافیایی لرستان و شهر الیگودرز تعیین شده است.

وی افزود: اولین پروژه ای که روی این رودخانه اجرا می شود سد رودبار و نیروگاه است که فاز اول آن به بهره برداری رسیده است و ما فاز دوم را که برای تأمین اعتبار آن توافق شده است دنبال می کنیم و بانک ها قول داده اند که در این پروژه سرمایه گذاری کنند. “

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت که در ادامه مسیر رودخانه بختیاری که در مکانهای مختلف مانند آبسالکی نامهای مختلفی دارد به سد و نیروگاه نیروگاه لیروک رسیدیم که خوشبختانه رتبه ملی و تحقیقاتی برای آن دریافت کردیم در جریان است. کردی: حجم مخزن سه برابر سد رودبار است.

هودابهسی گفت که بعد از سد لیروک به سد زالکی و نیروگاه می رسیم که مخزن آن 12 برابر سد رودبار لرستان است. وی گفت: به دنبال رودخانه به سد بختیاری و نیروگاه می رسیم كه به گفته تقی زاده حمسی معاون آب و انرژی آبفار تاكنون هزار میلیارد تن از این سد را كه در واقع است ، هزینه كرده است. منطقه جغرافیایی خرم آباد.

عمر مفید Des Lake به پایان رسیده است

بیشتر بخوانید  سردرد گمرک کامیون های خارجی چند روز بعد برداشته شد - اخبار اقتصادی ایران - اخبار اقتصادی باریک

وی خاطرنشان کرد: ادامه رودخانه بختیاری به سد و رودخانه دس منجر می شود که عمر مفید آن تقریباً به پایان رسیده است و پروژه هایی که قبل از سد دس بر روی رودخانه بختیاری تعریف شده و در منطقه جغرافیایی واقع شده اند لرستان از جمله پروژه های ملی است و از طریق شرکت آب وزارت نیرو مطالعات و اجرا می کند: وی اجرای این پروژه ها نه تنها برای لرستان بلکه برای منافع بیش از چند استان به عنوان مثال ، تولید برق از نظر ملی و برای توسعه لرستان مفید است. از طرف دیگر ، علاوه بر کنترل سیلاب و در نهایت کمک به طولانی شدن عمر سد دز ، از اهمیت برخوردار است.

نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این سدها ساخته نشود ، سد دس در آینده نزدیک می تواند با بحران روبرو شود و اجرای این طرح ها ضروری و مهم به نظر می رسد.

انتقال سد بختیاری به استان دیگر مسئله انحرافی است

هودابهسی افزود: بحث در مورد مسائلی مانند مدیریت سد بختیاری در استان دیگر باید انحرافی باشد و مهم این است كه ساخت این سدها بر روی رودخانه بختیاری به نفع استان های لرستان و خوزستان باشد ، به طوری كه به همین ترتیب زیرا تحقیق و اجرای آنها آب اجباری به همان روش ادامه خواهد یافت.

وی گفت: اجرای این سدها منجر به كنترل سیل می شود و افزایش طول عمر دس سد قطعاً مزایایی برای استان خوزستان دارد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با تماس و مکاتبه ای که با استاندار وقت خوزستان داشتیم ، مکاتبه ای با معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو داشت تا نیاز به ساخت این سدها را یادآوری کند. و مردم مطمئن باشند که مجمع لرستان آنها برنامه های مهم استان را دنبال می کنند و از سال 1400 مکاتبات خوبی در کمیسیون تلفیق انجام شده است.

بیشتر بخوانید  آشکار کردن نقش شاهزادگان سعودی در قاچاق مواد مخدر از سوریه

هودابهسی گفت: “ما همچنین با دکتر کلیباف مکاتبه کردیم تا اهمیت این سدها را برای کمیته مشترک و رئیس مجلس منعکس کنیم. ما از او تشکر می کنیم و مردم بیش از حد نگران بحث های انحرافی در حال انجام و روند اجرای این پروژه ها قدرتمندتر و جدی ترند. “اجرای آنها نظارت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خارج از رودخانه بختیاری ، سایر نقاط استان که مجبور به توزیع آب هستند ، مانند رومشکان و کوهدات ، ما به طور جدی در حال پیگیری وی هستیم ، گفت: یکی از موارد مطرح شده در سفر دکتر کلیباف ، رئیس مجلس در استان ، مشکلات توزیع آب در شهرهای لرستان است که ما به طور جدی در حال پیگیری آن هستیم.

توزیع آب لرستان باید بر اساس مزیت نسبی و مهم آن یعنی کشاورزی باشد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از مزیت های مقایسه ای و مهمی که برای لرستان در نظر گرفته شده بحث کشاورزی است و اگر نگاه سیستم برنامه ریزی توسعه کشور ما مبتنی بر مدیریت زمین باشد ، پس مسئله توزیع آب در این استان باید بر اساس استفاده از این مزیت نسبی باشد.

هودابهسی گفت: درصد اراضی قابل کشت در لرستان 23 درصد است و این در حالی است که میانگین کشوری 46 درصد است و این با هدف مطابقت دارد که با اسناد ملی و استانی آمایش سرزمین مطابقت ندارد و ما با جدیت این موضوع را دنبال می کنیم مسئله.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید