اجرای پروژه آبیاری جدید در اراضی جنگلی استان بوشهر در چه مرحله ای است؟ – اخبار بوشهر – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب بوشهرکشاورزی یکی از تأثیرگذارترین بخشها در اقتصاد جوامع است و نقش مهمی در استقلال کشورها دارد. تولید یکی از بهترین راه های توسعه اشتغال و افزایش درآمد از طریق گسترش فعالیت های کشاورزی در کشاورزی ، باغداری ، دامداری و پرورش آبزیان است.

استان بوشهر نقش مهم و ارزشمندی در تولید محصولات کشاورزی دارد ، از این لحاظ وجود بیش از 330 هزار هکتار ظرفیت مهم و قابل توجهی برای تولید محصولات مختلف برای 40 هزار کشاورز فراهم کرده است.

ظرفیت کشاورزی استان بوشهر تولید بیش از یک میلیون تن محصول است. اگرچه تغییرات آب و هوایی ، کاهش بارندگی ، توزیع ضعیف و خشکسالی تأثیر قابل توجهی در تولید محصولات کشاورزی دارد ، اما تولید بخش کشاورزی استان بوشهر تا 1.5 میلیون تن در سال گذشته دریافت می شود.

سالانه بیش از 160،000 تن خرما در استان بوشهر تولید می شود

یکی از مهمترین زیرساخت ها برای تولید محصولات کشاورزی آب است ، در این راستا استان بوشهر به دلیل وجود دشت های ممنوع در جمع آوری آب ، مشکلات زیادی در تأمین آب دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید محصول در سه بخش کشاورزی ، باغداری و پرورش آبزیان به عنوان ظرفیت استان خبر داد و گفت: در بخش باغات استان بوشهر یکی از مراکز تولید خرما در کشور با تعداد بیشتر است. سالانه بیش از 160،000 تن خرما تولید می شود.

محمدتقی منوچهری با بیان اینکه بیشتر نخل های خرما در استان بوشهر به روش سنتی غرقابی آبیاری می شوند ، اظهار داشت: با توجه به اینکه روش سنتی صدمه قابل توجهی به کشت و برداشت خرما وارد کرده است ، ستاد اقتصاد مقاومتی تحت طرح عنوان برای نخلستان ها.

بیشتر بخوانید  چه عواملی باعث طولانی‌شدن علائم کرونا می‌شوند؟

وی احیای باغات را از اهداف مهم طرح نخلستان دانست و گفت: با اجرای طرح نخلستان ضمن بهبود زیرساخت ها و احیای مجدد باغات ، گونه جدیدی در زمینه کشت در نظر گرفته شده است.

پروژه این نخلستان در 2570 هکتار از باغات اجرا شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر با بیان اینکه مطالعه اجرای طرح نخلستان در سطح 20 هزار هکتار از باغات دشتستان انجام شده است گفت: تاکنون طرح آبیاری جدید در 2570 هکتار از باغات خرما دشتن اجرا شده است. . قبل از پایان دولت دوازدهم افتتاح می شود.

منوچهری به افتتاح پروژه نخلستان دشتستان اشاره و تصریح کرد: افتتاح این پروژه ظرفیت قابل توجهی را برای افزایش تولید محصولات با کیفیت ، کاهش مصرف آب ، توسعه صنعت فرآوری ، یخچال انبارها در باغات و ایجاد اشتغال در اماکن روستایی فراهم می کند. .

وی به افزایش سردخانه ها در سطح باغات اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ظرفیت سردخانه ها در اراضی دارای باغات دو برابر شده و به 115 هزار تن رسیده است.

افزایش تولید محصولات مزرعه میگو در استان بوشهر

تولید میگو از دیگر ظرفیت های استان بوشهر است که آبزی پروری را در سواحل خلیج فارس فراهم کرده است.

سال گذشته بیش از 23000 تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد و امسال هدف تولید 30،000 تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به توسعه زیرساخت های پرورش میگو اشاره کرد و گفت: اکنون ظرفیت تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر 25 هزار تن است و افزایش این میزان به 100 هزار تن امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید  اردبیل پس از شیوع موج تاج پنجم قرمز شد

زمین های کشاورزی در استان بوشهر از 6000 به 12000 هکتار افزایش می یابد

منوچهری از افزایش سطح پرورش میگو در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: سطح زمین پرورش میگو در بوشهر از 6000 به 12000 هکتار افزایش می یابد که رویکرد امیدوارکننده ای برای دو برابر شدن تولید میگو در استان است.

وی به منطقه آزاد بوشهر در کنار پروژه های پرورش میگو نگاه کرد و گفت که ، با توجه به ایجاد مزارع پرورش میگو در بوشهر در نزدیکی منطقه آزاد صنعتی ، وی امیدوار است که توسعه صنعت فرآوری میگو در استان بوشهر در دستور کار قرار گیرد. مسیر.

سالانه حدود 70،000 تن ماهی در استان صید یا تولید می شود و بیشتر این محصولات به کشورهای دیگر صادر می شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه 6 هزار و 100 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته است ، افزود: تاکنون بیش از 5 هزار هکتار برای ذخیره نوزادان از میگو ذخیره شده است.

علی بازدار افزود: در حال حاضر بیش از 60 درصد میگوی پرورش یافته در کشور در استان تولید و در بازارهای جهانی و داخلی به فروش می رسد که این نشان از ظرفیت بالای اقتصادی و تولیدی استان دارد.

تولید محصولات گلخانه ای در استان بوشهر

بخش سبزیجات و تابستان و محصولات خارج از فصل استان بوشهر حدود 900000 تن محصول تولید می کند که بیشتر آنها با توجه به ظرفیت صادر می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر از توسعه اراضی گلخانه ای خبر داد و گفت: بیش از 430 هکتار گلخانه در استان بوشهر احداث شده و 90 هزار تن محصولات صادراتی در این گلخانه ها تولید می شود.

بیشتر بخوانید  واکسیناسیون دانشگاه تهرانی‌ها با سینوفارم و برکت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

منوچهری با بیان اینکه بیشتر این محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای مرکزی صادر می شود ، اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد بوشهر ظرفیت مناسبی را برای توسعه ظرفیت گلخانه ای و صادرات محصولات آن فراهم می کند.

انتهای پیام / 190 / ز

دیدگاهتان را بنویسید