اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان



آنچه دیگران می خوانند:

یکسان سازی حقوق بازنشستگان یعنی دستمزد یک نفر با حقوق کم در گروه کاری آنها نزدیک به یک نفر با حقوق بالا است. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در بیانیه اخیر خود خاطرنشان کرد: تحقق همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف انصاف در پرداخت ها در برنامه هفتم توسعه محقق می شود که محقق نشده است. سه میلیون و 600 هزار مستمری بگیر در انتظار اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان هستند. حقوق بازنشستگی مناسب شما در حال خواندن هستید.

حسن صادقی تاکید می کند: لایحه ای که دولت پس گرفت سود چندانی برای مستمری بگیران شاغل نداشته است. این لایحه برای بازنشستگان کشوری و لشکری ​​جامع بود و تمامی مؤلفه ها و استانداردهای لازم را در بر می گرفت. اما هیچ چیز قابل دفاعی برای بازنشستگان تامین اجتماعی وجود نداشت.

در پنجم بهمن ماه، دولت لایحه همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان را پس از چند ماه تاخیر در مجلس پس گرفت. رجوع به این لایحه حتی با تاخیر چند ماهه سوالات زیادی را به وجود می آورد. آیا دولت جدید نگران بار مالی این لایحه بود یا نمایندگان آن را تصویب نکردند؟ لایحه جدید جایگزینی که باید در مجلس باشد چه شرایطی دارد و چه چیزی می تواند برای بازنشستگان به ویژه کارگران به ارمغان بیاورد؟

حسینعلی حاجی دلیگانی (عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی) ۲۴ بهمن گفت: «دولت نتوانست با این قانون مخالفت کند، اما انتظار می‌رود که جایگزینی ارائه کند؛ اما در این راستا، دولت نمی‌تواند با این قانون مخالفت کند. «البته بودجه های لشکری ​​و کشوری از منابع دولتی استفاده می کنند اما در تامین اجتماعی چنین وضعیتی را شاهد نیستیم.

بیشتر بخوانید  گرانترین یخچال فریزر موجود در بازار با قیمت یک میلیارد تومان!+ فیلم

اما آیا در قانون جدید می توان بودجه کافی برای سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفت تا بازنشستگان این سازمان نگران اعتبار مورد نیاز برای حفظ تناسب نباشند و مانند سایر بازنشستگان کشور از بودجه عمومی و بیت المال برای بهبود زندگی خود استفاده کنند؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه ایثارگران کار) می گوید: ما مستمری بگیران شاغل به این قانون یا اساساً قوانین دولتی امید چندانی نداریم. دولت ها به تعهدات خود در قبال سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان آن عمل می کنند و مشکلات خود به خود حل می شود.

نظر شما در مورد پس گرفتن قانون همسان سازی توسط دولت چیست؟ پیامدهای این امر چیست و آیا می‌توان انتظار جایگزین بهتری داشت؟


دیدگاهتان را بنویسید