اجرای طرح واکسیناسیون در دستور کار شورای بهداشت کیش – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش روابط عمومی و روابط بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، دکتر محمدرضا رضانیا ، سخنگوی شورای بهداشت جزیره ، آماری از تعداد افراد آلوده را در این نشست اعلام کرد. ویروس کرونا و وضعیت فعلی می گوید: از ابتدای شیوع ویروس تاکنون با 26 هزار و 925 آزمایش PCR و RAPID ، 5 هزار و 812 بیمار ویروس کرونا ما جنبه های مثبت این جزیره را شناسایی کرده ایم که این آمار نشان می دهد از 45000 جمعیت ثابت کیش برای هر 1.7 نفر نمونه برداری می شود.

سخنگوی شورای بهداشت جزیره کیش گفت: درصد بیماران مثبت در تعداد کل آزمایشات انجام شده 1.26 دهم درصد است که باید زیر 15 درصد باشد.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس ویروس کرونا در کیش ، 24 مورد فوت داشتیم و 843 بیمار در بیمارستان کیش بستری شدند ، در حال حاضر از 35 بیمار بستری در بیمارستان ، 4 بیمار تحت مراقبتهای ویژه و 1 بیمار به شدت بیمار هستند.

دکتر رضانیا ، رئیس مرکز توسعه سلامت کیش ، همچنین میزان بستری در کل موارد مثبت شناسایی شده را 5/14 درصد اعلام کرد و گفت: در اپیدمی اوج پنجم ، این رقم نیز افزایش یافته و تعداد بستری ها در بیمارستان افزایش یافته است. به شدت افزایش یافته است

رضانی وضعیت مرگ و میر بیماری در کیش را بهتر از استان و کشور ارزیابی کرد و گفت: جزیره کیش از نظر میزان کشندگی این بیماری در برخی از نقاط جهان وضعیت بهتری دارد که این امر بستگی به تشخیص به موقع بیماری دارد. بیماران و مراقبت فعال از آنها و درمان بهینه و صحیح را لیست کنید.

بیشتر بخوانید  آغاز غنی سازی ایران در سومین آبشار پیشرفته در نطنز

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: 521 بیمار در قرنطینه نیز در جزیره کیش فعال هستند که به دلیل عوامل زیادی خصوصاً تسلط بیماری بر سیستم بهداشتی تعداد بی سابقه ای و احتمال تلفات است. خط انعطاف پذیری کارکنان پزشکی را در بیمارستان و مرکز بهداشت برای توسعه این منطقه آزاد بشکنید.

به گفته دکتر محمدرضا رضانیا ، سخنگوی شورای بهداشت جزیره کیش ، تعداد بیماران بستری در مقایسه با پیک چهارم چهار برابر شده و اوضاع در این جزیره بحرانی است.

وی با اعلام این مشکل ، تعداد بیماران بستری در بیمارستان کیش در 2 هفته گذشته را 74 نفر اعلام کرد که وضعیت این جزیره را به قرمز پررنگ تغییر داد.

رضانیا افزود: واکسیناسیون افراد بالای 60 سال در حال حاضر در حال انجام است و تاکنون 3000 نفر از جمعیت کیش واکسینه شده اند.

در چهل و دومین جلسه ستاد ملی پیشگیری از ویروس ویروس کرونا تصمیم گرفته شد محلی برای افزایش سرعت واکسیناسیون در بین نمازخانه های بزرگ کیش ، تالار شهر ، تالار خلیج فارس یا یکی از سالن های ورزشی مرکز ورزشهای تفریحی سالم و با هماهنگی هلال احمر کیش انتخاب شود. و پشتیبانی نیروهای بسیج برای عملی ساختن این مهم.

گفتنی است ، مشکلات و مشکلات مطرح شده توسط روسای هتلداران و بازاریان ، نماینده انجمن های هتلداری و گردشگری ، خساراتی که به دلیل تعطیلی نسبی و دائمی به طبقات مختلف ، بازرگانان و فعالان اقتصادی ، گردشگری و خدماتی وارد شده است. راه حل های شتاب لازم. در زمینه واکسیناسیون ، برای جلوگیری از آسیب به معیشت ، ورشکستگی و ناهنجاری های اجتماعی در جزیره ، کاهش جمعیت ، تشدید کنترل بر اجرای قوانین اقدامات پیشگیرانه کارمندان ملی علیه ویروس ویروس کروناواکسیناسیون کارکنان فرودگاه به دلیل حساسیت به کار و تماس مستقیم با مسافران ، پیشنهاد در نظر گرفتن بسته های مسکن برای گروه های آسیب پذیر در صورت محدودیت و تعطیلی و تشکیل کمیسیون اقتصادی به عنوان مهمترین حمایت از کلاسهای آنها در صورت تعطیلی احتمالی ، از جمله مواردی که در این جلسه شرح داده شده است.

بیشتر بخوانید  جوان‌ترین و پیرترین داوطلبان کنکور 1402 متولد چه سالی هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید