اجرای سند تحول آموزش به مدت 10 سال به تأخیر افتاده است



به گزارش مرکز خبر حوزه ، حسن ملکی روز چهارشنبه با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه دیدار کرد که کار ما را بسیار دشوار کرده است.

وی ادامه داد: بیش از یک دهه از تصویب این سند می گذرد اما علیرغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب ، این سند به دلایل مختلف هنوز عملی نشده است.

مالکی تنها تغییر در آموزش و پرورش را اجرای این سند دانست و گفت: تمام تلاش ما اجرای این سند است زیرا معتقدیم اگر برنامه درسی و سایر موارد آموزش و پرورش بر اساس این سند نباشد ، تغییری ایجاد نمی شود در آموزش و پرورش “شد.

وی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش را قلب آموزش و پرورش خواند و گفت: سالانه 142 میلیون عنوان کتاب در این سازمان در قالب 300 عنوان کتاب درسی برای 14 میلیون دانش آموز منتشر می شود و این حجم زیاد کار ، ویژگی های منحصر به فرد را نشان می دهد. انسان سازمان است.

مالکی معتقد است مهمترین هدف آموزش و پرورش نهادینه سازی آموزش است و ادامه می دهد: “این موضوع از طریق محتوای آموزشی در کتابهای درسی ردیابی ، ردیابی و ترویج می شود.”

رئیس سازمان تحقیقات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه درخواست دیگر رهبر معظم انقلاب از آموزش و پرورش تدوین محتوای دوره ها بر اساس آموزه های اسلامی است ، گفت: بر این اساس ، تحقق این درخواست رهبر معظم انقلاب انقلاب یکی از مهمترین مأموریتهای این سازمان است.

ملکی گفت: در اجرای محتوای دروس تربیتی اسلامی در کتب درسی موفقیت خوبی داشته ایم که در این راستا 30 کتاب درسی دارای محتوای معارف اسلامی هستند و به مشکلات انقلاب می پردازند.

بیشتر بخوانید  تزریق دوز سوم کرونا برای 20 میلیون و 937 هزار نفر

وی مطالب اضافی موجود در کتابهای درسی را یکی دیگر از محورهای برنامه ریزی در این سازمان می داند و می گوید: “این مسئله باعث می شود دانش آموز محتوای اضافی این درس را همراه با هر درس دنبال کند و در این رابطه ایده موضوع درس. “عالی باش.

دیدگاهتان را بنویسید