اثری زیبا از یک دانشجو با هزینه سفر در کربلا



به گزارش مهر، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی ماجرای آزادی دو زندانی به قیمت سفر اربعین را روایت می کند.

هنوز ده روز تا اربعین باقی مانده و هرکسی شرایطش را دارد آماده سفر می شود.

خیر، دانشجوی این گزارش نیز مانند بسیاری از زائران اباعبدالله از چند ماه پیش برنامه سفر را انجام داده و مبلغ را از پس انداز شخصی، هدایا و مبالغ از طریق وام جمع آوری کرده است.

او که چند سالی است برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به همراه خانواده اش از شیراز در تهران زندگی می کند، در آستانه اربعین تصمیم می گیرد پول سفر اربعین خود را برای آزادی چند زندانی خرج کند.

همانطور که خودش می گوید قصدش آزادی زندانی بود که شرایط او را درک می کرد. به همین دلیل هزینه سفر هوایی به عتبات را برای آزادی این دو اسیر خرج می کند. البته می گوید قصد آزادی 4 زندانی با بدهی 5 میلیونی را داشته اما جرایم زیر 5 میلیون عمدی بوده و دادستان خصوصی داشته است.

معافیت مادر سرپرست خانوار با هزینه ایاب و ذهاب تا اربعین

وی با پرداخت 10 میلیون تومان به ستاد دیه در تهران، آزادی یک زن سرپرست خانواده را که به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی به دلیل هزینه های درمان فرزند مبتلا به ام اس در زندان به سر می برد، تضمین کرد.

همچنین مابقی هزینه سفر به مبلغ 7 میلیون و 500 هزار تومان را برای آزادی فردی مثل پدرش که سال ها از کار افتاده است هزینه می کند و زمینه آزادی این پیرمرد 66 ساله را فراهم می کند. . که سرپرست یک خانواده 7 نفره است.

بیشتر بخوانید  لحظه شعله‌ور شدن خودرویی در کیش / فیلم

برای اولین بار پرسیده می شود

این دانشجوی خوب که تا به حال کربلا نرفته است از معجزه این هدیه می گوید و بعد از اینکه هزینه سفر را برای این کار اختصاص دادم در کمال ناباوری از دانشگاه با من تماس گرفتند و گفتند نام شما برای سفر اعلام شده است. به اربعین من این هفته برای اولین بار عازم کربلا هستم.

همانا حسین (ع) کشتی نجات و تابلوی راهنماست و بس که دل را به این قافله سپرد تا در هر زمان و مکان و حتی از راه دور «انا من حسین» را سرمشق قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید