مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اثرات خطرناک کاهش وزن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



بدن هر فرد متناسب با شرایط خود شرایط و معیارهای خاصی دارد. متأسفانه بسیاری از افراد، به خصوص زنان، به دلایل مختلف سعی در کاهش وزن زیادی دارند. این می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سلامتی وارد کند. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. توجه به این پدیده بسیار مهم است. فکر نکنید که لاغری خوب است و بعداً وزن اضافه می شود. در زیر به بررسی برخی از عوارض و مشکلات کاهش وزن می پردازیم.

کاهش وزن به چه معناست؟

قبل از بررسی اثرات کاهش وزن، ابتدا باید با آن آشنا شویم. آیا کاهش وزن محدودیتی دارد؟ در سال های اخیر توجه زیادی به موضوع اضافه وزن شده است. در واقع اولین چیزی که در تناسب اندام باید به آن توجه کرد این است کاهش وزن است. توجه و توضیح کمتری به کاهش وزن داده شده است. با این حال، هر دو به یک اندازه خطرناک هستند. اجازه دهید ابتدا یک تعریف جامع از کمبود وزن ارائه دهیم.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. یعنی برای یک نفر یک وزنه و برای دیگری وزنه ای دیگر باشد. به عنوان مثال، 60 کیلوگرم ممکن است برای یک نفر طبیعی و کاهش وزن برای دیگری باشد. برای به دست آوردن وزن مناسب، باید تعریف BMI یا شاخص توده بدنی را بدانیم. این شاخص به ما می گوید که وزن ما نسبت به قدم خود چقدر است. اگر ما در قرمز هستیم، به این معنی است که ما از تعادل خارج شده ایم. با استفاده از الگوریتم شاخص توده بدنی می توانیم بفهمیم که چاق هستیم یا نه. یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص اضافه وزن یا کمبود وزن، مشاوره گرفتن از یک متخصص لیموزین است.

بیشتر بخوانید  واکنش جالب گنج‌زاده به اتفاقات عجیب فینال؛ از حریف عذرخواهی کردم

دلایل کاهش وزن چیست؟

اثرات کاهش وزن و علل آن اغلب در یک جهت است. هنگامی که علل این عارضه را درک کردید، می توانید آن را درمان یا از آن پیشگیری کنید. چندین دلیل اصلی برای کاهش وزن وجود دارد. البته گاهی به دلایل خاصی ممکن است باعث کاهش وزن بیش از حد شود که با تشخیص پزشک و متخصص. برخی از دلایل کاهش وزن عبارتند از رژیم غذایی نامناسب، پرکاری تیروئید، متابولیسم غیرطبیعی، مشکلات ژنتیکی، درگیری در برخی بیماری ها مانند سرطان و ایدز و عوارضی مانند دیابت. اما سوال اصلی این است که خطرات کاهش وزن و کاهش وزن چیست؟ چرا باید به آن اهمیت بدهیم؟

خطرات و عوارض کاهش وزن چیست؟

همانطور که گفته شد کاهش وزن را می توان یک عارضه خطرناک در نظر گرفت. اثرات کاهش وزن دامنه وسیعی دارد. در واقع عدم تعادل وزن در بدن همه اعضا و سیستم های بدن را تحت الشعاع قرار می دهد. کاهش وزن بیش از حد بر سلامت تمام قسمت های بدن تأثیر می گذارد. اما در این بین برخی از عوارض بیشتر از سایرین به سلامت آسیب وارد می کند. در زیر به بررسی آنها می پردازیم:

سیستم ایمنی ضعیف

افرادی که کمبود وزن دارند به راحتی بیمار می شوند. سیستم ایمنی این افراد بسیار ضعیف است. درست مثل پادگانی که سربازی در آن نیست و دشمن به راحتی آن را فتح می کند. این امر به ویژه این روزها که بیماری های همه گیر جان همه انسان ها را تهدید می کند بسیار خطرناک است. این افراد نه تنها زود بیمار می شوند، بلکه خیلی دیر درمان می شوند. قدرت دفاعی بدن به حدی ضعیف است که قادر به دفاع از خود در برابر مهاجمان نیست.

بیشتر بخوانید  روش های کاشت ناخن با مزایا و معایبی که این روش ها دارند

ساختار استخوانی ضعیف

شکستگی استخوان یکی از شایع ترین عوارض کاهش وزن است. این اتفاق بیشتر برای خانم ها افتاد. شکستگی و پوکی استخوان به دلیل کمبود مواد مغذی و مواد معدنی در بدن ایجاد می شود. این عارضه در سنین بالا شدیدتر می شود. هنگام دریافت رژیم غذایی لیمو کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.

. بیماری های قلبی عروقی

جالب است بدانید که افرادی که کمبود وزن دارند، خطر ابتلا به بیماری قلبی بسیار کمتر است. این ادعا توسط یک موسسه تحقیقاتی در بریتانیا تایید شد. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. در این حالت بدن هیچ مقاومتی در برابر سکته ندارد. به همین دلیل، سکته مغزی، نارسایی قلبی و تپش قلب ممکن است در لیست خطرات کاهش وزن قرار گیرند.

● مشکلات روحی و روانی

جالب است بدانید که مطالعات و مطالعات متعددی در مورد اثرات کاهش وزن و افسردگی انجام شده است. در یکی از بهترین این مطالعات، دکتر فین راسموسن ضعف و کاهش وزن را یکی از عوامل اصلی افسردگی و خودکشی معرفی می کند. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. افراد لاغر و همچنین افراد چاق با مشکلات روانی روبرو هستند.

بیماری های تنفسی

پزشکان معتقدند افرادی که مشکلات کاهش وزن دارند بیشتر در معرض بیماری های ریوی هستند. ریه های آنها کمتر قادر به تامین اکسیژن هستند. بنابراین، زمینه ای برای آسم وجود دارد.

راه های مقابله با کاهش وزن و عوارض آن

هنگامی که از اثرات کاهش وزن آگاه هستید، بهتر است بدانید که چگونه آن را درمان کنید. قبل از هر اقدامی برای افزایش وزن باید به یک نکته مهم و ضروری احترام گذاشت. افزایش وزن ناگهانی به اندازه کاهش وزن ناگهانی خطرناک است. با افزایش وزن سریع و کنترل نشده، سلامتی شما به خطر خواهد افتاد. بهتر است از یکی استفاده کنید تغذیه مناسب استاندارد است. علاوه بر این، فعالیت های روزانه و ورزش می تواند برای بهبود سلامت مفید باشد. باید بدانید که چاق شدن به معنای تجمع چربی یا مصرف کربوهیدرات نیست. اگر این روند را اصولی و با یک رژیم غذایی استاندارد از موسسات معتبری مانند لیمومی دنبال کنید، مطمئنا نتیجه خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید  چین: ایران با رئیسی به پیشرفت‌های بزرگی دست خواهد یافت/ آماده ارتقای روابط به سطح جدید هستیم- اخبار دیپلماسی ایران - اخبار بین الملل تسنیم

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *